Vezelay

Frankrijk, Vézelay

Na een inspannende en tevens ontspannende en ook een emotionele dag Vezelay bereikt. In de kathedraal twee kaarsen aangestoken. Een voor Anton en een voor al mijn dierbaren. Inspannend vanwege de vele steigingen en afdalingen, die best wel steil waren. Vooral de laatste twee kilometers waren zeer inspannend.
Ontspannend, omdat het vandaag weer veel door de bossen ging, waar de vogeltjes weer flink tekeer gingen.
Emotioneel, omdat mijn gedachten in de kathedraal toch ook bij Anton waren.

Vanavond is er een of andere dienst in de kathedraal die ik graag wil bijwonen. Daarna een hapje eten en dan slapen bij de nonnen. Tot voor kort wist ik niet dat ik onderdak had, maar in de kerk ontmoette ik een non, die me gelijk meenam en onderdak aanbood in een klooster. Voorlopig ben ik weer alleen, maar wel onder de pannen.

Het wordt saai maar vandaag ook weer een zon overgoten dag met aangename temperaturen. 22 km gelopen vandaag.
Vanmorgen afscheid genomen van gastheer Lucien en zijn Amerikaanse vrouw die, het wordt saai, fantastisch heeft gekookt gisteravond. Ook van de hond Billy, die kwispelend afscheid nam.

Voor morgen onderdak geregeld bij een Nederlands stel. Kan weer gezellig worden.
Ik kijk er naar uit.

De mis bijgewoond, echter na een uur de kerk verlaten. Ik begreep er niets van en naar de tekst te lezen ging het nog minstens een uur duren. Ik had echter om 19.00 uur een tafel besproken. Een lekker konijntje besteld met een crème brulee. Misschien heb ik het konijntje vanmiddag nog zien lopen, maar niet waarschijnlijk.
Ik ben benieuwd.

Ils me savaient pas que c'etait impossible
Alors ils l'ont fait.
een spreuk uit het restaurant.

Dat was een mooie witte donderdag ,en welja slapen bij de nonnen hihi als Jo maar niet jaloers word Het is weer warm verslag en mooie foto Een fijne nachtrust en morgen een mooie Goede Vrijdag 🌹

Karin 2017-04-13 20:01:32

Hallo Rien. Dat je elke dag weer de moed op kan brengen om een verslag te schrijven vinden wij, ik en medesjoelers, geweldig. We genieten en lopen in gedachten met je mee. Fijn, dat je telkens mooi weer hebt. Hier is het nog steeds koud. ik wens je wederom een goede, verfrissende slaap en morgen weer een goede loopdag. groetjes

Ans de Kroon 2017-04-13 20:02:51

Dat de plechtigheid wat langer duurde komt omdat het vandaag witte donderdag is . Morgen is het goede vrijdag en zondag is het Pasen misschien was je dat nu even kwijt.Dus denk er wel aan dat er maandag misschien geen winkels open zijn.Maandag komen Corry en Maris op visite.Nog veilige kilometers en ik kijk uit naar je thuiskomst. O,ja vandaag naar de pedicure en manicure geweest op de fiets,(s,morgens en s,middags) ging goed dus weer een stapje verder.

Jo 2017-04-13 20:18:06

Rien het is inderdaad witte donderdag dan duren diensten wat langer in de kerk. Ik kom er zelf net vandaan ik heb gezongen. W ij wensen jou morgen weer een mooie dag toe. slaap rustig en sta vrolijk weer op.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-13 21:11:43

Hoi Rien wat een mooi verslag weer , word ook saai om dit te vertellen , het is prachtig om te lezen , ik wil dat ook tegen John vertellen , maar dat kan ook niet meer , Witte donderdag , Goede vrijdag , Pasen jij maakt het allemaal mee , te voet , in Frankrijk ik loop gewoon met je mee hoor in gedachten , lekker konijnte gegeten ja zo is de natuurlijke gang van een pelgrim , je hebt hem alleen niet zelf geschoten , een goede nacht , en morgen weer fit op , een fijne wandel dag morgen en groetjes van mij , en super dat het Jo ook goed gaat.

Paulien de BRuijn 2017-04-13 21:33:16

Verheug je maar op het Nederlands echtpaar kun je lekker weer ettens praten al gaat het Frans je ook al aardig af .nog efkus en dan kun je weer naar het vrouwke. Nog wel veel mooie kilometers te gaan maar het gaat je lukken . 👟👟👟👟👟👟

Toos D 2017-04-13 21:38:40

Hoi Rien ; Gefeliciteerd met het bereiken van het prachtige in de Morvan gelegen Vezelay, vanaf nu mooie vergezichten en alleen maar op en af ,dat alweer omhoog gaan ga je haten , maar je kunt het wel aan , want de laatste kilometer van vandaag was ook heftig he . Morgen komt er weer een dag waaaauuuwww.Het ga je goed en een bon camino

Harrie Mannien 2017-04-13 21:51:30

Rien Weer genoten van je verslag. Een heel mooie paasfeest en succes verder en zoals altijd mooi droog weer.

Ivonne N 2017-04-13 23:37:36

Bonjour Rien, Ca va? Knap dat jij toch nog die 600 kilometer alleen doorloopt. Dat lijkt me nog moeilijker nu je weet dat je over een aantal weken naar huis gaat. Maar ik denk dat je een wijs besluit hebt genomen. Jo vertelde me dat jullie het volgend jaar vanaf dat punt weer opnemen. Met zijn tweetjes is het toch ook veel gezelliger. En Marco heeft zich ook erg op de vierdaagse in Nijmegen verheugd samen met jou. Voor nu ; bon voyage . Corrie

corrie groenhuis 2017-04-14 09:00:54

Zou te lezen gaat het goed geniet er van. Vanavond onder dak bij Huberta en Arno daar kom je geen praat te kort succes. Op je verdere tocht.

jef 2017-04-14 09:48:35

Rien veel dank dat je voor mij in deze bijzondere plaats een kaarsje wilde branden. Ik hoop dat ook jij in deze inspirerende plaats wat rust mag ondervinden. Fijn dat jij bij de zusters een slaappaas kon krijgen. Alle goeds en Gods rijkste zegen.

Anton van Diessen 2017-04-14 14:15:36

Dag Rien, je hebt weer een zeer mooi verslag geschreven. de mis die in de kathedraal was een mis voor Witte donderdag en kon die dan ook best lang duren. Maar goed ik hoop dat je lekker gegeten hebt. Ook heel fijn dat je toch je doel bereikt hebt om in Vézelay aan te komen om daar je kaarsen aan te steken voor Anton en de anderen. het ga je goed wederom hele mooie foto`s. groeten