Eindelijk gezelschap

België, Mazee

Vanmorgen na het ontbijt op weg naar Tierges om te kijken of daar nog een slaapplaats te regelen viel. Was slechts 8,5 km lopen, maar als je 1,5 km verkeerd loopt worden het er automatisch meer. Dus ook weer terug en eer je in Tierges bent heb je er al bijna 12 km opzitten. Helemaal alleen gelopen zonder enige aanspraak en het leek een saaie dag te worden. Ik had me voorgenomen om niet te veel kms te wandelen vandaag. Geen slaapplaats in het dorp. Dan maar door naar het volgende dorp.

In Tierges een terras opgezocht en een kaasplankje besteld. Zit ik daar enige tijd, schuiven 2 Nederlanders aan met schelpen op de rugzakken. Wat was dat een heerlijk moment om eindelijk weer medepelgrims te spreken. Het bleken Paul en Engelien te zijn uit Laren. Zij lopen de camino in stukken en zijn vertrokken in Givet en lopen naar Reims. Met hen samen naar Mazee gelopen, waar zij een overnachtingsadres hebben besproken. Ik besloot om aan te kloppen bij de kerk, maar ik kon kloppen wat ik wilde: geen hond.
Dan maar met hun mee op de gok. Na veel vijven en zessen kreeg ik dan toch een plekje in het zwembad. Ja, je moet wat. Je bent pelgrim of je bent het niet. Uiteindelijk 16 km gewandeld vandaag.

Na enige tijd wordt het gezelschap uitgebreid met twee aardige dames uit Hoofddorp. Gezellig gekeuveld in de tuin met een biertje er bij. Het zijn Marijke en Bertie uit Hoofddorp. Gebeld naar een volgende slaapplaats. Geen probleem. Komen Marijke en Bertie naar me toe om alvast te reserveren voor maandag in Rocroi. Want met drie is stukken goedkoper op dat adres dan met een of met twee personen. Ook dat is gelukt. Wel met z'n drieën op een kamer, maar je bent pelgrim of je bent het niet.

Overigens zijn we weer in België aangeland. België heeft namelijk een zak, zoals ook Nederland een zak heeft (Limburg), waar we dwars doorheen moeten. Maandag zijn we weer terug in Frankrijk.

Het weer was fantastisch, volop zon en een aangename temperatuur. En met aangenaam gezelschap was het uiteindelijk toch nog genieten vandaag. Heerlijk.

Tot morgen.

R ien, Ik ben blij dat je weer op weg bent en ook nog mede pelgrims hebt ontmoet. Ik kan me helemaal voorstellen dat alleen lopen ontzetten saai is. Sterkte op deze tocht en mag onze schepper hier nog een handje helpen.

Martin Albers Spierings. 2017-03-26 17:48:21

Er loopt een gelukkige mens vanuit Belgie naar Frankrijk. Houden zo Rien, het is nog lang maar wat je gaat zien is mooi. Bon Camino ; Harrie .

Harrie Mannien 2017-03-26 17:49:34

HALLO. Dan wordt het toch nog gezellig, eindelijk medepelgrims en nog Nederlanders ook. je krijgt wat je verdient Rien. Gezelschap en mooi weer. dan gaat ook het zonnetje in jou weer schijnen. vanavond weer een kaarsje aan voor je en alles komt vast goed. succes en groetjes

Ans de Kroon 2017-03-26 17:51:53

Heel fijn dat het nu toch nog goed gaat. Hopelijk gaat het ook beter met Jo maar ik denk het wel. Mooi dat je toch nog gezelschap heb gekregen. Zal ze van de week even bellen

Theo van der Griend 2017-03-26 19:17:13

Hoi Rien geweldig mede pelrims , mooi weer ,heb Jo geapt van de week maar ze leest het niet jammer, nee bij dat zwembad leek mij niet geweldig en koud , vind het er zielig uitzien als ik de foto.s zie, goede nachtrust is heel belangrijk in jou situatie ,het ga je goed en veel kracht voor je verdere reis groetjes van mij.

Paulien 2017-03-26 20:53:04

Hoi Rien, fijn dan eindelijk mede pelgrims, en dan ook nog Nederlanders. Ook nog mooi weer dan kan jou dag niet meer stuk denk dan maar. Met zo`n matje bij het zwembad slapen is wel wat minder van het goeie. dat sliep zeker niet zo geweldig? Ja zo zie je maar eerst alleen en dan toch........ groeten Rien ik zal vlug je volgende stukje lezen dan zijn we weer helemaal bij.