50 dagen

Frankrijk, Crozant

50 Dagen onderweg vandaag en met de 19 kms van vandaag erbij, kom ik op een totaal van 1083 kilometers.
Mijn aangeboren wiskundige rekentalent leert mij dat het gemiddelde dan ligt op 21,7 kms per dag. Lager dan we verwachten toen we thuis vertrokken, maar mooi voor mij om het vol te houden tot Perigueux.

Vandaag een heel mooie etappe van Gargilesse naar Crozant, met een bijna Oostenrijks landschap. Inclusief bospaadjes, watervalletjes, meren, afdalingen en beklimmingen. Ook Crozant is een heel mooi en toeristisch stadje.

Hier aangekomen kregen wij onze kamer aangewezen in hotel "des Ruines". Verwarming is er niet, want wij zijn de enige twee gasten. Het seizoen is duidelijk nog niet begonnen.

Droog gelopen vandaag met veel zon en wederom aangename temperaturen. Na het ontbijt vanmorgen op pad gegaan en in het eerste grotere plaatsje bij de bakker onze lunch ingeslagen.
Nadat we in Crozant waren geïnstalleerd en ons gebruikelijke biertje hadden genuttigd, barstte hier het onweer los in alle hevigheid. Gelukkig zaten wij al droog en gewassen binnen.

Eten moeten we vanavond elders in het stadje, dus hopen dat het even droog wordt. En aangezien we geen verwarming hebben zullen we vanavond vroeg onder de wol kruipen. Ik heb een tweepersoonsbed en Guido een eenpersoonsbed. Ik heb dus de ruimte.

Morgen naar La Souterraine, een afstand van 25 kilometer. Veel bergop, weinig bergaf, dus morgen een pittige dag en dus op tijd vertrekken.

Hoi Rien ; De planten in de berm van foto 4 is bloeiende daslook. Neem gerust een paar blaadjes , het is uit de uienfamilie. dus lekker . De groeten en tot later , Harrie

Harrie Mannien 2017-05-01 16:31:28

Dat was zeker wel genieten zo mooie foto,s van jullie tocht ,en mooi weer onweer en regen kun je beter hebben als je op de plaats van bestemming valt Wat nu valt valt morgen niet Morgen veel suc6

Karin 2017-05-01 16:32:03

Jullie hebben dus lekker gewandeld en zijn droog overgekomen. Aan de foto´s te zien was het een geweldig mooie omgeving. En dat er geen verwarming is kon je weten want tot nu toe loop je inderdaad buiten het toeristen seizoen. Eet en slaap weer lekker en we zien je morgen weer. Succes..

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-05-01 16:56:16

Hoi Rien. klinkt bijna als een idyllische wandeling. Fijn afwisselend. Lijkt me prettiger lopen, dan die ellen lange lanen. Morgen maar weer sterkte en ik hoop, dat het even droog wordt, zodat je droog opzoek kunt naar je avond eten. groetjes

Ans de Kroon 2017-05-01 17:04:01

Wat heerlijk allemaal, Rien. Geniet van het gegevene. Ad.

Ad Rouwendal 2017-05-01 17:15:25

Hoi Rien, Wat heerlijk om te lezen dat je vandaag veel geklommen hebt met het wandelen. dus je kuit spieren zul je wel gevoeld hebben of valt het mee. Dat kan ook omdat je al zoveel gewandeld hebt. Hopelijk is het morgen droog weer want dat is toch een stuk prettiger dan in de regen lopen. Geniet er van.