24 km

Spanje, Puente la Reina/Gares

Vanmorgen liep de wekker om 06.00 uur af. Omdat we bijna alles al hadden ingepakt en 's avonds netjes geschoren en tandjes gepoetst, konden we gelijk op pad. In de uitgestorven stad vonden we snel een bakker waar we heerlijk hebben ontbeten en gelijk de lunch meegenomen. En toen richting Alto de Pardon, maar alvorens de klim aan te vangen, toch nog even een bak koffie gedronken in Cizur Menor. Maar dan echt klimmen. Boven op de winderige top aangekomen, toch weer bekenden gezien. Waaronder Shirley en de engelsman, die samen loopt met haar. Ook weer een nieuw gezicht: een dame uit Gilze.
En dan de steile afdaling vol met keislag, die de nodige concentratie vroeg. Rien bijna een keer onderuit. Jo niet, maar zij gaat erg langzaam en op safe. Verstandige meid.

Rien ging echter niet snel bergop, want hij had wat opstartproblemen. Na het winkelen gistermiddag en het terrasje zitten is zijn accuutje wat leeg geraakt en moest alles weer even in de plooi. Maar uiteindelijk zijn we na de afdaling met de nodige stops toch om 16.30 uur in Puente la Reine aangekomen. Nog niet in het stadje zelf, maar vooraan bij binnenkomst in Albergue Jaque. Morgen gaan we dan door het stadje om uiteindelijk in Estella aan te landen. Via booking.com hebben we hier slaapplaats kunnen regelen.

In de albergue aangekomen konden we onze riekende kleertjes wassen. Dus Rien heel dapper twee coints gehaald om te wassen en te drogen. Jo netjes, alles wat gewassen moest worden, bij elkaar gezocht en Rien naar de wasmachine. U voelt hem al aankomen! Rien ziet het niet het verschil tussen droger en wasmachine en dus gaat alles eerst in de droger. Er van uit gaande dat er een nieuwe coin gekocht moet worden, Rien met hangende pootjes naar de juffrouw bij de receptie. Je zag de lach in haar ogen maar ook een stukje medelijden. Rien kreeg een gratis coin van haar. Jo toch zelf maar gewassen en gedroogd. Dat krijg je als drie jaar geleden Rien steeds een dame wist te charteren om zijn was te doen.

Tijdens het inchecken konden we tevens een dinerbon kopen voor 14 euro per stuk. Goed voor een driegangen pelgrimsmenu. Jo salade en raad eens? KIP. Rien pasta en kip. Als nagerecht Jo een flan en Rien rijst met melk en kaneel. Daarna nog een bak koffie en daarna naar bed. Eerst nog even het verslag afwerken en slapen maar.

Nog even de mededeling dat we tijdens het wandelen nog geen druppel regen hebben gehad.

De wereld is vol van dagelijkse wonderen.
Martin Luther.

Zo mooie foto's! Alweer 1 week voorbij....op naar de volgende! Zet 'm op 😘

Gridje 2021-09-13 20:58:53

Wauw wat een avontuur alweer! Dat is nog eens corona overwinnen. Weg corona.. dikke neus.. wij lopen gewoon weer naar Santiago!

Toos Romme 2021-09-13 21:13:11

Hoi! Leuk om te lezen. Geweldig zoals je àlles omschrijft. Fijn, dat het nog goed gaat. Zet hem op en ga zo door. Groetjes

Ans 2021-09-13 21:22:20

Dank voor het mooie, informatieve verslag en prachtige aparte foto's. Wat een belevenissen! Fijn dat het weer zo meezit. Groetjes en welterusten.

Martin en Annemarie 2021-09-13 21:55:38

Jo we kennen elkaar nu pricies 8 jaar vrijdag 13 september coupe 13 op weg na Louders Jullie zijn een prachtig koppel ,met doorzettingsvermogen en een prachtig doel voor ogen te hebben En weer mooie kiekjes ,hier was het vandaag ook droog . Goede nachtrust en morgen gezond weer op

Karin 2021-09-13 22:40:21

Goed bezig, buurtjes. Geniet ervan 😊🌞

Marca 2021-09-14 06:21:56

Respect! Enne toch Rien maar eens thuis aan de was zetten😂

Jaqui 2021-09-14 07:33:45

Goede morgen , Net al jullie verslagen gelezen , geweldig hoe jullie weer aan het wandelen zijn , onderweg mooie foto’s maken 👍 Zodat wij hier thuis met jullie mee genieten van al het moois en bijzondere wat op jullie pad komt ! Misschien wel heel veel kip , maar dat is niet anders 😂 Het advies voor de voeten vinden wij een geweldige tip 👍 Ook bijzonder het droge weer , dat is met jullie tochten ook wel eens anders geweest !! Jo en Rien nog veel wandel plezier ! Groetjes vanuit een zonnig Etten-Leur 🌞

Toon en Marijo 2021-09-14 08:36:04

Ja wat super allemaal , denk dat Jo met vleugels thuis komt , en lekker gaat tokken , ziet er wel lekker uit , en fijn dat je nog geen regen heb gehad dat scheeld hoor , en op tijd jullie accuutje op laden he , jullie [moeten] nog even , en ik geniet van de mooie foto.s , veel wandel plezier ,liefs van mij.

Paulien 2021-09-14 10:14:31

Wat een heerlijk en gezellig verslag weer. Bij elk verslag die jullie sturen zie ik de hele route voor me. Wat een fijn gevoel is dat toch! En dat jullie dit samen ondernemen is geweldig!

ida.verduin@ quicknet.nl 2021-09-14 15:55:43

Het gaat voortvarend met jullie.ik hoop dat dit zo blijft gaan. Geniet ervan...

Ludo 2021-09-14 20:13:53

wat een grappige foto,s. Rien moet niet te vaak bij de ezels komen want daardoor heeft hij de coint natuurlijk in de verkeerde machine gestopt. Gelukkig had hij zijn charme nog en is het toch goed gekomen.

corrie gr. 2021-09-15 11:28:40

Hoi Rien en jo, Wat een zware klim moest het weer geweest zijn maar al het is toch goed gekomen. En dan die wasmachine ja fijn dat je er bij was Jo. ook de foto s zijn prachtig heel mooi. Wat zijn jullie toch een geweldig koppel met een door zettings vermogen. gr Elianne en Jan