Lourdes

Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Vannacht heerlijk geslapen met mijn bips tegen de verwarming. Het was bijna net als thuis met Jo naast me, maar toch iets anders. Tien uren aan een stuk door geslapen, dus vanmorgen lekker fit voor de lange wandeling vandaag.
Gelukkig niet al te veel berg op berg af en niet al te moe aangekomen in Saint Leonard-de Noblat. Wel een wandeling van 30 kms. En je kunt het geloven of niet, maar we zaten zo dicht bij Lourdes, dat wij het niet konden nalaten om er even door heen te lopen. (Zie foto). Maar snel, want we hadden niet veel tijd.

Gisteravond zelf gekookt. Spaghetti met cassoulet en tomatensaus. Daarna kaas en thee en op tijd naar bed. Guido wekte mij vanmorgen, terwijl ik mij afvroeg wat hij kwam doen. Zo vast sliep ik.

We liepen vandaag in het Centraal Masssief van Frankrijk, meer in de Haute Vienne. Een prachtig gebied om te wandelen met veel vergezichten, dus weer een prachtige wandeldag met veel zon en geen regen.

Aangekomen in Saint Leonard-de Noblat moesten we ons melden bij de plaatselijke VVV en werd ons de refuge toegewezen. We hebben ons hier geïnstalleerd samen met een andere Belg, die we al eerder in een refuge hebben ontmoet. Hij sjouwt met een karretje rond, maar heeft daar spijt van, want hij is op de weg aangewezen en niet zoals wij op boerenpaadjes. Hij heeft een tent en alles wat daarbij hoort bij zich, maar amper gebruikt.

Morgen wacht weer een fikse wandeling naar Isle een stadje in de buurt van Limoges. We zijn hierop aangewezen, omdat het zusterklooster niet open was en het semenarie was volgeboekt.
Het valt op dat in de weekenden moeilijk te reserveren valt. Waarschijnlijk worden dan dit soort lokaties voor andere doeleinden gebruikt. Dus morgen weer een pittige dag, maar zaterdag wacht een semi-rustdag. Komt mooi uit, want zaterdag wordt veel regen voorspelt.

En nu ga ik verder met mijn pizza Calzone, want anders wordt hij koud.

A Demain.

Hoi Rien nog een goede wk wachten dan mag je naast je eigen kacheltje liggen Onze hotelletjes zijn al geboekt dus wij komen er een donderdag aan hebben er zin in , weer mooie plaatjes zeg ja die regen is niet zo leuk misschien valt het wel mee, gister ook samen bij jullie thuis gekookt en was lekker en gezellig ja ik ben alleen en Jo ook , lekker pizza calzone ,ik wens jullie nog een fijne avond goede nacht en voor morgen weer de kracht voor de volgen route , groetjes van mij.

Paulien de Bruijn 2017-05-04 20:16:49

Hoi Rien ; Je bent inderdaad door Lourdes gelopen , maar wat zijn er velen in het ootje genomen ,het echte Lourdes als pelgrimsoord ligt 381 km zuidelijker , dus jij moet ook nog even wachten, nee Bernadette heb je ook al gezien . nu de heilige maagd nog , wie weet ?? {grapje} loop ze en de groeten van Harrie

Harrie Mannien 2017-05-04 20:21:08

Nu even tijd om je reisverslag te lezen van gisteren en vandaag Eerst 2 min stil gestaan Het is 4 mei en waren indruk wekende programma,s op tv En ja ng even wachten heb je weer je eige kacheltje ,zal ook wel een stuk zachter zijn je zult onder tussen misschien al op een oor liggen ,maar ik wens je morgen weer fijn veilig wandel kilometers

Karin 2017-05-04 21:57:04

Hallo Rien, wat heb je weer een mooi en lang reisverslag gemaakt; we hebben het met heel veel plezier gelezen. Nog even en je kunt je weer aan je eigen '' kacheltje '' warmen en dat is toch heerlijk. Wij wensen je voor morgen een prachtige wandel dag en voor straks welterusten.

Annemarie+ Martin 2017-05-04 23:22:33

Je bent alweer aan het wandelen,ik ga direct naar mijn werk verschil moet er zijn nietwaar.Fijn dat je zo van de tochten geniet.Het zal weer heel anders zijn thuis. Geniet ervandan genieten wij weer van jou verhalen liefs

Corry Kleemans 2017-05-05 07:32:18

Met veel plezier jou verhaaltjes gelezen kijk er iedere dag naar uit jij moet er straks maar een boek van uitgeven is erg leerzaam voor jou volgers hoeven ze zelf geen reis uit te stippelen ,mooi en duidelijk . We zullen het missen als je weer in Etten-Leur bent maar dan kan de vierdaagse een vervolg zijn he . Loop ze 👟👟👟👟

Toos D 2017-05-05 09:46:58

Wat heb je weer een mooi reisverslag gemaakt we genieten er van en van de mooie foto"s. We hopen dat je de laatste dagen ook nog mooi weer hebt en dan weer lekker naar huis en het samen afmaken volgend jaar. Jullie zijn kanjers. veel groetjes van ons

Jo en Jenny Zandee 2017-05-05 20:03:35

Vanaf dag 1 heb ik vanmiddag jouw verslagen gelezen. Tjonge jij had wel schrijver kunnen worden. Jo is geweest en dat was heel gezellig. De PC aangezet en gelijk toen Jo weg was ben ik begonnen en alle foto's bekeken. Wel jammer dat Jo naar huis moest vanwege haar knie. Maar petje af hoor Rien dat jij doorgegaan bent. Al is het niet zo leuk zonder Jo. Voor de verdere dagen wens ik je veel plezier en vooral in de nacht met die snurkers. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Succes met de volgende dagen maar het eind is in zicht en leuk dat Jo je komt halen met die kennis. Een groet uit het druilerige Middelburg.

Ans Schilperoort 2017-05-05 21:03:59

Hoi Rien, wat dacht je we zijn echt in Lourdes ja ja wacht nog maar even hoor dat komt over een paar weken wel. Weer wat km gelopen en zeker prachtige foto`s van Lourdes dorpje. groeten en veel succes morgen weer