Wasknijper

Spanje, Azofra

Een heerlijk lange nacht deed ons goed. Geslapen als twee roosjes en vanmorgen fris en vrolijk weer op pad. Maar eerst in de plaatselijke gelegenheid ontbeten met een broodje (zeg maar gerust: brood) ham. Zo groot dat Rien niet alles opkon, dus de rest van zijn brood maar ingepakt. Het broodje van Jo was net even iets kleiner, dus zij kon hem wel helemaal op. ISamen met de broodjes ham voor onderweg gingen wij zeker geen honger lijden.
Tijdens het ontbijt maar koffie gedronken, want de eerstvolgende gelegenheid voor koffie zou pas tegen de middag worden in het stadje Najera. Na de koffie in dit stadje moesten we nog een paar uur verder naar Azofra, waar we voor een gesloten albergue kwamen. Blijkt dat de albergue pas om 14.00 uur open ging. Wij samen met een Zwiterse en een Italiaan ongeveer 10 minuten gewacht, toen er een lieftallige dame de poort opendeed. Inschrijven en de tweepersoonskamer opgezocht. De albergue bestaat uit kamertjes, waar normaal gesproken twee personen kunnen slapen. Echter nu zijn de kamertjes ingericht voor een persoon, wegens Corona. Gelukkig voor ons konden we toch samen op een kamertje.

Ook vandaag was het weer wandelen tussen de druivenstokken, bij een mooie strakblauwe lucht. Een aangename temperatuur van ongeveer 20 graden. Kortom ideaal wandelweer en dus genieten 16 km lang. Toen we even zaten, werden we gepasseerd door het oud-Etten-Leurs koppel, die we gisteren hebben ontmoet tijdens het avondeten. Zij gaan we niet meer terugzien, want zij lopen nog verder door. Wie we wel terugzien is Claudia, een van de Duitse dames, die bij ons sliepen in Los Arcos. Ook zij slaapt hier.
Onderweg nog een telefoontje gepleegd met een heel goede vriendin van ons.

Onze Jacobus, die op onze buiken hangt, bungelt nogal. Vandaar, dat we hem met een wasknijper hebben vastgezet. Nu wilde Rien een foto maken van de druifjes, die in trossen aan de stokken hangen. Na de foto was hij zijn wasknijper kwijt. Jo was intussen verder gelopen en moest terugkomen om de knijper mee te helpen zoeken. Hij moest toch ergens in de buurt liggen. Zoeken en nog eens zoeken. Toen moest Rien met een rood hoofd bekennen, dat de knijper in zijn hand lag. Kom ik daarvoor helemaal terug!!!

De tenen van Rien.
Gisteravond de teenverbandjes er af gehaald en vanmorgen een teen weer ingepakt door zuster Jo. En het gaat lekker. Nog een beetje zeurderige pijn, maar binnen enkele dagen gaan de voetjes weer als vanouds. Dus zonder verband. De goedbedoelde tips met inlegkruisjes of enig ander maandverband zijn niet gebruikt. Stel je voor dat iemand in de schoenen kijkt. En hoe moet dat als ik in een albergue mijn steunzolen er uit haal. Moet ik er dan de inlegkruisjes er bij leggen? Dit ging mij te ver. Ik heb momenteel genoeg eelt onder de voetjes om daar geen pijn meer te voelen.

Voor vanavond het pelgrimsmenu bekeken en er staan schnitzels bij. Daar zullen we wel voor gaan. Hoe dat afloopt lezen jullie morgen wel. Tot dan!!

Iemand anders willen zijn,
is verspilling van wie je bent.

Kurt Cobain.

Jullie zijn aardig op weg naar santiago veel loop plezier groetjes marco

Marco 2021-09-19 18:00:56

Jullie beleven toch maar een mooie tijd. Wij zijn helaas niet meer in staat om met jullie mee te lopen dan alleen in gedachten. Het ga jullie goed en we zien elkaar Morgen weer. Groetjes Annemarie en Martin

Martin. 2021-09-19 18:19:08

Rien, als je weer jarig bent, zal ik je een paar extra wasknijpers geven, komen altijd goed van pas. Verder is het weer een mooi verslag en mooie foto's. Veel succes de komende dagen!

Gerda 2021-09-19 18:29:16

Weer een mooi verslag en foto.s Smakelijk eten en een mooie avond Morgen weer de voetjes het werk laten doen

Karin 2021-09-19 19:21:13

Wat een leuk humoristisch verslag! Fijn dat het met de voetjes letterlijk en figuurlijk de goeie kant op gaat. En maar hopen dat het binnenkort zonder teenverband gaat lukken. Fantastisch dat de pelgrimstocht uiteindelijk zo goed gaat, Het is jullie zo gegund. Voor morgen weer veel succes. Veel groetjes!

Martin en Annemarie 2021-09-19 19:37:08

Leuk om jullie verhalen te lezen , de slaap is weer ingehaald ! Jo ,voor jou heeft al het trainen vooraf wel goed gedaan ! Je gaat als een speer !! Is al het zweet vooraf niet voor niets geweest ! Het eten klinkt de laatste dagen ook niet verkeerd ! Nu ook nog mazzel met jullie twee persoons kamer , heb je geen last van andere snurkers 😂 Voor morgen weer een mooie wandeldag !! Gr . Toon en Marijo

Toon en Marijo 2021-09-19 20:00:25

Het gaat goed met jullie ga zo door Veel succes gr Kees Buijnsters

Kees Buijnsters 2021-09-19 20:27:36

Het wandelen gaat jullie goed af. Een pijntje af en toe is te overzien. Gaat de goede kant op. Succes verder. Groetjes Elly en Ad

Ad van Opstal 2021-09-19 21:58:02

Wat fijn dat jullie zo goed gaan! Gelukkig is het voeten/tenen probleem bijna opgelost...houden zo! Wij zijn tijdens het vierdaagse weekend nog even op de camping geweest en troffen wat andere lopers. Was wel leuk even weer wat mensen gezien en gesproken te hebben. Ik zie jullie volgend jaar ,mits vierdaagse dan doorgaat , wel weer meelopen ! Succes maar weer samen!

Richard en Monique 2021-09-20 09:50:20

Wat een mooi verslag , en prachtige foto.s,gelukkig dat Rien z.n pootjes het weer goed doen , Nog heel veel loop plezier , vanmiddag weer gezellig kaarten , weer een nieuwe mevrouw op de dinsdag dat gaat ook heel goed weten de linde wel te vinden . heel veel loop plezier ,Bon Camino.

Paulien 2021-09-20 11:15:30

Hoi! Wat een belevenissen weer. Leuke omschrijving en mooie foto’s. Het is telkens weer een verrassing om alles te lezen. Succes samen en goede reis 👋👋👋

Ans 2021-09-20 13:36:44

Hoi Rien en Jo, wat een spontaan leuk verslag. prachtige foto s. Jullie staan in teken van alle verassingen. het ga jullie goed. Groeten Elianne en Jan