In Frankrijk

Frankrijk, Givet

Overweldigend, al die bemoedigende reacties. Hartelijk dank hiervoor. Zij inspireren mij voor de verdere tocht en gaan Jo helpen met een spoedig herstel.

Vandaag een pittige wandeling achter de rug, wederom de gehele dag langs de Maas. Wel een geweldige wandeling met klauteren over rotsblokken, lopen door velden en de gehele dag zonder enige andere wandelaar. Onderweg stopten wel enkele Nederlandse fietsers, die aan het rondtoeren waren in de Ardennen. Een praatje gemaakt met hen, maar kon niet reageren op de vraag waarom ik alleen liep. U begrijpt wel waarom.

Vanmorgen afscheid genomen van de paters van d' Abbeij de Leffe. Nog een heel persoonlijk gesprek gehad met pater Bruno, die ook de stempel in mijn credential plaatste. Bij de vraag wat ik verschuldigd was antwoordde hij: rien, absolute rien. Dat hij mijn naam wist, hoe is dat nu mogelijk.

De grootst mogelijke moeite gehad om onderdak te vinden in Givet. De refuge was gesloten, het goedkoopste hotel was gesloten.
Het zag er trouwens ook niet uit. Het volgende hotel zat vol, dus naar de plaatselijke VVV.
Het goedkoopste adres bleek nog knap aan de prijs, maar ziet er wel prima uit. Lekker gegeten, heerlijk gedouchd en ze hebben Wifi. Wel uitleg gevraagd aan de receptiedame, want op dat gebied ben ik nog even niets zonder Jo. Toen ik trouwens pater Bruno om wifi vroeg, zat hij wel even raar te kijken. Ik ben dus niet de enige leek op dat gebied.

Na twee enigszins emotionele dagen helemaal alleen zonder ook maar een medepelgrim te ontmoeten ben ik toe aan een rustige dag morgen. Geprobeerd te bespreken, maar de volgende chambre d'hotes is al weer vol. Is te boeken enkel op vertoon van een credential. Waarom zie ik die pelgrims niet. Morgen maar even aan de gastvrouw vragen of zij een adres weet.

Even het weerbericht op de Franse zender geprobeerd te volgen. Ziet er goed uit. Pas regen eind volgende week en temperaturen oplopend tot 23 graden Celsius.
Vandaag 24 km gewandeld. Brengt het totaal op 280 km.

Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Weer een schitterend verslag en foto,s en wat een bof je met het weer en België verlaten fijne nacht rust En morgen weer veilige wandel km

Karin 2017-03-24 21:54:47

Wow Rien wat knap , en wat word je dan toch uitgebuit he als pelgrim , fijtelijk zouden ze voor jullie vaste prijzen moeten maken , nou de kaarsjes branden en ik volg je ,goeie reis verder,groetjes en kracht v mij.

Paulien 2017-03-24 21:57:58

Dag Rien, Niets heten is gelukkig iets anders dan niets zijn. Je klinkt goed, zo op mijn display. Frankrijk duurt lekker lang. Hopelijk kan op een dag Jo weer aansluiten. Dag Jo, sterkte met 'stil zitten'. En goed herstel toegewenst. Oudoe, allebei, Ad.

Ad Rouwendal 2017-03-24 22:03:15

Hoi Rien. vandaag 2 mails binnen gekregen. Je krijgt prachtig weer. Je krijgt wat je verdient, zeggen ze. dus dit zit wel goed. Jo ook al minder pijn las ik, goed zo! Beide sterkte. groetjes

Ans de Kroon 2017-03-24 22:20:39

Prachtig gebied! Voor ons bekend. Zowel de abdij van Leffe als Givet! We hopen dat je alsnog een lekkere Leffe hebt genoten! Veel succes verder in het mooie Frankrijk!

Nico Korsten 2017-03-24 22:25:11

Hoi Rien, Wat knap Rien dat je al zover bent gekomen. de foto`s zijn schitterend. Wat prachtig die rotsen langs het water. en die Abdij heel mooi. ik hoop dat je een slaap plaats hebt gevonden. en neem dan ook je rust even dat mag best hoor. we volgen jou op de voet. Zondag ga ik naar Meersel dreef toe en zal daar een paar kaarsjes opsteken voor je tocht en ook voor Jo. groeten à demain

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-03-24 22:28:52

Geweldig dat je dit alleen doet hou vol he , Jo komt je nog wel achterop .

Toos D 2017-03-24 23:05:11

Hoi Rien, ik heb je iedere dag wel een berichtje gestuurd maar ik zie nooit mijn naam bij de reactie,s. Ik heb ze van mijn tablet gestuurd en daar gaat met verzenden iets mis mee. Deze stuur ik vanaf de computer en die komt hopelijk wel aan. Ik vond het heel erg dat Jo heeft moeten afhaken. Zowel voor Jo als voor jou. En dan alleen verder!!! Ik heb je eerst voor gek verklaart. Maar ik bewonder je er ook enorm om. Maar ja, je bent een Ram he en dat zijn doorzetters. Wat die in hun hoofd hebben dat komt er wel. Dus jij komt er! Ben blij dat je na die moeilijke dagen toch je gevoel voor humor nog . Dat je maar gauw andere pelgrims mag tegen komen. Ga nu Jo even proberen te bellen. Wandel ze, de zon tegemoet. Corrie

Corrie Groenhuis 2017-03-25 09:56:32

Jo ook bij deze een voorspoedig herstel en Rien geweldig zo als je het doet ga zo door de mede-wandelaars zullen zeker komen

Henk Smits 2017-03-25 10:02:50

Hallo Rien, Blij te horen dat het je goed gaat, jammer dat Jo tijdelijk heeft af moeten haken maar hopelijk is ze gauw voldoende herstelt om weer bij je aan te sluiten. wij wensen je nog vele veilige km toe.

Josca en frans 2017-03-25 11:04:49

Beste Rien, We wensen je veel sterkte met het vervolgen van deze tocht. Uitgaande van de berichten die we nu gelezen hebben zal Jo zich binnenkort toch weer bij je aansluiten zodat jullie samen op de plaats van bestemming aankomen. Jo wensen we een spoedig herstel. Rien het gaat je goed en er is altijd een engeltje dat op je schouder dat met je meegaat naar de volgende stop.

Lia en Jan 2017-03-25 11:25:03

hoi rien je bent al ver. op naar de derde week ik hoop dat het droog blijft. sterkte.

marco 2017-03-25 16:29:09

Rien, hier pas alleen maar bewondering!

John en Maria Allen 2017-03-25 18:36:20

Rien. Misschien vraag ik iets te veel van je maar kun je mij vanaf jullie start op de zestiende alle verslagen nog een keer sturen. a.u.b.