Pelgrimsnacht

Spanje, León

's nachts om 02.00 uur wordt je met een klap wakker. Blijkt dat er een haarborstel van het bovenste bed is gevallen. Iedereen wakker. Rien op zoek naar zijn zaklamp en op zijn horloge kijken. Mijn God!! 02.00 uur. Nog vier tot vijf uur proberen te slapen. Je luistert naar het gesnurk van kamergenoten en het gekraak van de bedden. Uiteindelijk toch nog geslapen tussen enkele dromen door. Om 05.30 begonnen de eersten weer te rommelen, dus weer wakker. Blijkt dat ze later om 07.30 uur net als wij aan het ontbijt zaten. Dan vraag je je af waarom klimmen jullie zo vroeg uit bed.

Gelukkig maar een korte wandeling naar Leon van 17 km, dus op tijd daar aangekomen in een mooie rustige hostel. Hier enkele Nederlandse fietsers ontmoet. Na installatie en douche zijn we naar het centrum gelopen, zo'n anderhalve km verderop. Het centrum was gezellig en druk met een ceramic markt en feestelijk geklede mensen. Omdat wij twee jaar geleden daar uitgebreid hebben geshopt en doorgebracht gaan we toch morgen weer aan de wandel naar Villar de Mazerife. En niet zoals de meesten een dag in Leon blijven.

Vannacht heeft het flink geregend en gestormd, maar gelukkig was het vanmorgen lekker droog. Wel fris. Dus vandaag de gehele dag de jasjes aan. Wel veel zon gezien en weer een dag zonder regen.

Leon is de laatste grote stad voor Santiago. Van de 10e tot de 12e eeuw was Leon de hoofdstad van het gelijknamige koninkrijk dat zich uitstrekte van de Atlantische zee tot aan de Rhone in Frankrijk. Met de vereniging van de koninkrijken Leon en Castilie verloor Leon een groot deel van invloed. Leon bezit een van de mooiste kathedralen van Spanje samen met de kathedraal van Burgos.

Omdat het na het bezoek van het centrum wat laat is geworden en de tablet bijna geen peut meer heeft, deze keer een korter verslag. En nu naar bed.

Tot morgen.

Welke waarde heeft schoonheid
als zij niet gezien wordt?

Matteus.

Hoi Jo en Rien, Toch nog even jullie verslag lezen. dat is ook wat dat zo`n borstel naar beneden valt zo midden in de nacht. Toch nog wat uurtjes geslapen. wel een mooie stad Leon zo te zien aan de foto`s. Lekker slapen voor straks en morgen weer gezond op. gr Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2021-10-03 21:37:45

kort maar weer mooi👌dus de laatste grote stad...betekend dat je nu allemaal kleine dorpjes tegenkomt ook heel leuk😴😴en weer een stapje , de santiago , hoop dat jullie iets beter slapen vannacht 😴😴die rust heb je wel nodig natuurlijk...slaap lekker...morgen weer fit wandelen...elke dag stapje verder,Hasta Manana🚶‍♀️🚶‍♂️💖

Paulien 2021-10-03 21:43:48

Prachtige foto's weer van jullie wandeling in Spanje. Jullie hebben nog een aardige wandeling voor jullie liggen. Wij leven met jullie mee. Annemarie en Martin.

Martin. 2021-10-03 21:46:13

Het toch wel een behoorlijke uitdaging te slapen met wildvreemden op een kamer in vele opzichten 😅 wel mooi dat jullie nog puf overhebben om mooie plaatsen te bekijken en mooie plaatjes te schieten! Succes met de volgende kilomers🙌🙌

Richard en Monique 2021-10-03 22:00:50

Leuk reisgezelschap op de foto te zien zittend op de bank naast jou 🤗

Hans&Addy 2021-10-04 08:47:26

Mooie Fotos gr van ons ga zo door

Ria Frijters 2021-10-04 13:28:44

Vroege vogels heb je altijd en overal. Het hoort er wel een beetje bij, bij een pelgrimstocht. Je kijkt wel met veel belangstelling op de foto naast die man, zal wel interessant zijn. We horen het wel als je weer terug bent.!!!! Groetjes Elly en Ad

Ad van Opstal 2021-10-04 15:36:24

Mooie kiekjes ,en de nachtrust word julle niet gegund ,heb je geen doppen Was je wasje nog droog geworden deze tekst zouw Jo misschien bekend zijn Beste begin van de dag:GEBED&BREAKFAST GOD, Laat mij vandaag al het goede doen dat U wilt wat ik doe. En laat alles vandaag lopen zoals U wilt dat het loop 👣👣