Mooi, maar zwaar

Spanje, Puente la Reina

Vanmorgen om 08.00 uur gaan lopen na een ontbijt te hebben genuttigd bij de plaatselijke bakker in Pamplona. En toen op pad. Aanvankelijk drie kwartier lopen om de stad uit te komen. In het eerst volgende dorp, Cizor Minor, koffie gedronken en toen de berg op. Eerst ging dat best redelijk, maar later werd dat zwaarder en zwaarder door de hoeveelheid blub van gisteren. De schoenen werden ook steeds zwaarder, maar uiteindelijk zijn we toch boven op de Alto de Perdon geraakt. Van hier uit geweldige uitzichten op Pamplona. Op de Alto de Perdon, staat een monument van pelgrims met dieren, geschonken door de plaatselijke vereniging voor pelgrims. Jo en Rien hadden dit monument al eerder gezien, maar Marco kende het alleen van You Tube. Nu stond hij er zelf bij en dat moest natuurlijk op de foto.

En dan de ontzettend moeilijke afdaling. Steil en vol keislag. Uiteindelijk toch beneden aangekomen en in het eerstvolgende dorp het terras opgezocht. Dan anderhalf uur naar de albergue hier in Puente la Reina. Het laatste half uur zijn Marco en Rien vooruit gelopen, want Jo was te moe om mee te komen. Maar ook zij is in de albergue aangekomen. Allen gedouchd en dan aan tafel.
Dat Jo zo moe was is niet zo verwonderlijk. In de albergue in Pamplona kwamen vannacht nog enkele Franse dames binnen kwetteren. Jo er naar toe, dat ze stil moesten zijn. Vandaag onderweg liepen ze ons voorbij zonder ons een blik waardig te gunnen.
Jammer dan.
Vannacht zullen we hopenlijk nergens last van hebben, want we hebben een kamer voor ons drieën. Ook een douche en WC voor ons zelf.

Inmiddels hebben we de maaltijd achter de kiezen en zijn we het bed ingedoken. Om 20.00 uur. Rien hoort Marco al zagen en de oogjes van Jo zijn inmiddels ook gesloten.
En die van Rien staan ook op instorten, dus maar een een kort verslag deze keer. Er is hier een heel slechte wifi en kan ik het verslag toch niet versturen. We kijken morgen wel.
Ik kap er mee.
Welterusten.

Het is inmiddels 06.00 uur in de morgen en terwijl de rest nog in rust is, even het verslag afmaken.
We zijn gistermorgen vertrokken met zware bewolking maar hebben slechts enkele regendruppels gevoeld. Alleen de rugzakken beschermd en verder in het overhempje kunnen lopen. Vanaf 15.00 uur werd het steeds warmer en begon de zon steeds feller op onze bolletjes te schijnen. De weersomslag is ingezet. Volgens verwachting gaan we vandaag de 30 graden passeren.
Hoe het vandaag verloopt schrijf ik vanavond wel. We lopen naar een hostel in Estella, dat word gerund door verstandelijk beperkten. Tot in Estella.

Toch deze dag weer volbracht toppers en nog tijd voor kiekjes en van uitzicht genieten fijne avond

Karin 2023-09-04 19:25:09

Hoi! Knap hoor, hoe jullie het allemaal weer doen. Met vallen en opstaan. Sterkte met de komende hitte, want dan wordt alles nog zwaarder. Groetjes πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹

Ans de Kroon 2023-09-04 19:38:54

Mooi om te zien marco Lopen gaat echt goed We zijn trots op jou Groetjes paul

Dagbesteding de tuingroep 2023-09-04 19:53:43

Weer een mooi verslag van de wandeldag! Het pittige klimmetje werd gelukkig beloond met een mooi uitzicht en voor ons met mooie foto's!πŸ’― Succes samen!

Monique en Richard 2023-09-04 20:06:11

Mooie foto's hebben jullie gemaakt. Gelukkig hebben jullie vandaag een droge dag gehad. Wel veel klimmen en dalen. Dat zou niets voor mij zijn. Heel knap.

Carla Spierings 2023-09-04 20:19:37

Hoi Jo en Rien, wat prachtige foto`s hebben jullie weer gemaakt. veel geklommen en ook weer beneden gekomen geweldig. mooi weer gehad. heel knap. tot morgen. tot morgen groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2023-09-04 21:12:20

Leuk dat jullie de goeie draad weer hebben gevonden . Bon Camino. Harrie ManniΓ«n.

Harrie en Rina 2023-09-04 21:33:27

Fijn dat het weer goed gaat en ik heb genoten van de mooie foto's . Veel wandelplezier, jullie zijn toppers. Groetjes Ria Robbesom

Ria Robbesom 2023-09-05 06:20:15

Wel n zware dag met die blubber Hopelijk houdt de regen nu vakantie Maar 30 graden is ook pittig! Petje af hoor voor jullie Een gezegende dag gewenst πŸ‘πŸ‘‹πŸ½πŸ‘‹πŸ½πŸ‘‹πŸ½

Jaqui 2023-09-05 06:44:16

Dat was inderdaad een hele zware dag. Heerlijk om dan lekker te kunnen douchen en wat uitrusten. Maar wat een prachtige foto's we genieten er enorm van. heel veel succes met alles! veel lieve groetjes