Naar huis

Nederland, Etten-Leur

Laten we vrolijk beginnen. Vanmorgen om 08.15 uur onze kleinzoon Koen toegezongen vanwege zijn elfde verjaardag. Nogmaals gefeliciteerd Koen en natuurlijk ook papa en mama. Nog vele jaren.

Dan het minder goede nieuws. Terwijl ik dit tik, zijn we op weg naar huis. Met Jo haar voet ging het een ietsje, pietsje beter, maar er zat niet echt veel verbetering in. Bovendien ging haar knie met het stress breukje steeds meer irriteren. Dat deed haar tenslotte er toe besluiten om niet verder te lopen, maar de trein naar huis te pakken. In Mont-de-Marsan was een station, dus het besluit stond vast. Toen wij onze gastvrouw dit mededeelde, bood zij spontaan aan om ons naar het station te brengen in de hoop dat de treinen vandaag zouden rijden. Gelukkig was dat zo en konden we per trein naar Bordeaux en van daaruit verder. En dan op weg naar huis.
Dit nadat Jo samen met Rien bijna 600 kilometers heeft gelopen.
Natuurlijk gaat onze thuisreis weer niet zonder hindernissen. In Parijs aangekomen om de trein naar Antwerpen te pakken, is daar een bommelding. Dus even geen kaartjes kunnen kopen. Toen dat weer wel mogelijk was, bleek er geen plaats meer te zijn in de trein naar Antwerpen vandaag. Wel in de trein naar Brussel. Goddank, als we Frankrijk maar uit zijn met hun treinstakingen.

Rien gaat op korte termijn weer terug naar Mont-de-Marsan om de pelgrimstocht verder af te maken nu zonder Jo. Een besluit dat we samen hebben genomen. We hebben heerlijke samen genoten en kijken terug op een fantastisch verblijf in Frankrijk met fijne ontmoetingen van medepelgrims en gastheren en gastvrouwen.
Tijdstip van vertrek hangt mede af van de Franse treinstakingen. Maar eerst gaan we Koen zijn verjaardag vieren.

Och wat jammer 😣om dit te lezen! Jullie hebben het uiteraard al steeds met elkaar gewikt en gewogen.....maar ik schtrik er toch van! Wel leuk voor jullie kleinzoon dat opa en oma nu de verjaardag komen vieren! Van harte gefeliciteerd🎁Sterkte Jo je hebt maar mooi even 600.km in de benen en als Rien de benen weer neemt zullen we de avonturen weer volgen. Knappe prestatie tot nu toe van jullie πŸ₯‡πŸ₯‡πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Richard en Monique 2018-04-20 23:55:33

Hoi Rien en Jo. Pelgrims zijn jullie geworden door dik en dun , laat je niet afleiden door een tijdelijk ongemak, deze tocht met al zijn hoogtepunten en ook diepe dalen , zijn alleen voeding voor de toekomst , geloof in jezelf, de camino laat je nooit meer los we hebben genoten van de verslagen van deze tocht 2019 is vlakbij, dus hoop doet leven.Welkom thuis Harrie Mannien.

Harrie Mannien 2018-04-21 06:22:55

Zoals ik gisteren al zei.....heel sneu dat jullie wens om samen naar Santiago te wandelen nu niet in vervulling gaat, maar voor nu wel de meest dappere en verstandige beslissing! Enne....wij zijn zowieso trots op jullie 😘

Gridje 2018-04-21 06:24:01

Heel jammer maar toch knap wat jullie gelopen hebben!!

Tonnie van gastel 2018-04-21 07:29:18

Och wat jammer dat jullie naar huis moeten gaan ,maar fijn dat Rien weer door gaat als jij weer veilig thuis bent . Beterschap met je onderdanen , en RIEN voor straks weer veel succes.

Toos voetee 2018-04-21 07:34:36

Het blijft jammer maar de ervaringen van bijna 6weken samen lopen nemen ze jullie niet meer af.Je mag er trots op zijn Jo ,ik doe het niet na welkom thuis.Ook weer fijn hoor

Corry kleemans 2018-04-21 07:36:02

Jammer dat Jo niet verder kan maar gezondheid gaat voor,dus lijkt het mij dat jullie een verstandig besluit genomen hebben.dus toch een welkom thuis .geniet van Koen zijn verjaardag.en straks volgen we Rien verder op zijn pad.

josca 2018-04-21 08:23:02

hartelijk gefeliciteerd met Koen! tja, het zat er een beetje aan teckomen dat jullie terug zouden gaan. toch jammer. maar gezondheid is TE belangrijk om in de waagschaal te zetten. en 600km is niet niks Jo! voordat Rien weer vertrekt hoop ik jullie nog n keer te zien en samen even bij te kletsen onder het genot van wat lekkers. dat zou mooi zijn. tot horens!

jaqui 2018-04-21 08:39:14

Wat zijn jullie kanjers wij deden dit wat jullie hebben nu al gedaan samen niet na we horen wel later hoe verder ik zal wel de mooien verslagen missen en de foto"s maar doe rustig aan en tot horens

Limburg 2018-04-21 09:16:53

Wat een moeilijke beslissing maar wel de juiste Jo jullie kunnen trots terug kijken na mooie km het slechte weer getrotseerd Jullie zijn kanjers welkom thuis πŸ‘πŸ˜˜

Karin 2018-04-21 09:45:23

Jullie blijven kanjers!!!!

Theo van der Griend 2018-04-21 10:03:11

Welkom thuis Rien en Jo fantastisch gedaan!! en geniet van de welverdiende rust En Rien straks weer veel succes met de tocht door Spanje !!

ronald en yan-jeroen 2018-04-21 10:10:37

Er rest ons op dit moment niks anders dan veel sterkte en een spoedig herstel. We wensen Rien met het vervolgen van deze reis veel succes. Groeten uit een zonnig Etten-Leur.

Lia en Jan 2018-04-21 10:20:19

Hallo jo en Rien jammer dat jullie de tocht af moeten breken. Maar ja gezondheid gaat voor alles.jullie hebben toch genoten. En veel ervaring op gedaan,hoe mooi zo,n pelgrims tocht is. Welkom thuis en Rien jij later ook veel succes. En jo beterschap met de beentjes. Gr de veldjes

Bep en ad van der velden 2018-04-21 10:41:54

Jammer,maar dit is nu de juiste beslissing . Voor Rien een uitdaging om het karwei af te maken en dat gaat zeer zeker lukken met de intentie van ik loop nu voor twee ! Rien en Jo bedankt voor de mails we hebben het een beetje mee mogen beleven. Groetjes van ons tweekes H&A

Hans en Addy 2018-04-21 10:56:01

Deze tussenstop voor rien is een goed besluit, daar het niet riskeren van jo's problemen beter is. Jo beterschap gewenst en jullie een ;prettige verjaardag. Wij zien de volgende berichten van rien alleen weer tegemoet als rien verder gaat.

Annemarie+ Martin 2018-04-21 13:00:02

he jammer nou ,we hoopten dat het tij nog ten goede kon keren. wat hebben jullie weer geweldig je best gedaan . we hebben genoten van jullie verslagen.tot binnenkort groetjes

ludo en kees 2018-04-21 14:34:37

Welkom thuis in Etten-Leur , proficiat met jullie kleinzoon , en wat een prachtige reis hebben jullie gehad , en wat zal ik dat gaan missen ,die mooie foto.s jullie met volle verpakking lekker bruin al , prachtige pelgrims , maar denk dat jullie een goed besluit hebben genomen , met pijntjes nog zo.n eind lopen kan nooit gezond zijn , geniet lekker van jullie thuis komst , hoor of zien jullie wel ik ben niet zo mobiel , met m,n knie maar komt goed , een heel fijn weekend liefs van mij.

Paulien de Bruijn 2018-04-21 15:29:30

Jammer :: Het was rustig met het kaarten en dan kunnen de andere ook eens winnen maar kom maar gauw naar huis welkom in ons kikker land volgende week weer 14 gr vele groetjes van ons ...

Kees broks en Ludo Broks 2018-04-21 15:37:54

Hallo. Jammer, maar toch geprobeerd. Veilige terugreis en Jo, beterschap. Groetjes

Ans de Kroon 2018-04-21 17:28:50

Een goede beslissing jo , en voor Rien een geweldige voortzetting. Wij doen het jullie niet achterna. Wenst koen nog een gelukkige verjaardag en de groetjes.

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-04-21 17:30:50

Dat is jammer maar een weloverwogen keuze die jullie gemaakt hebben. Gezondheid staat voorop. We hebben genoten van de verhalen die jullie steeds schreven. Respect voor jullie beide!

Adrienne huijbregts 2018-04-21 17:38:22

Jammer dat jullie naar huis moesten gaan, Je kunt niet zeggen dat jullie het niet geprobeerd hebben en het zomaar op hebben gegeven. Ik denk een verstandig besluit. Welkom thuis in ieder geval. Ik wacht vol spanning af op het verdere verloop. Groetjes Corrie groenhuis

corrie gfroenhuis 2018-04-22 08:33:08

wij vinden het heel jammer voor jullie dat je met de wandel tocht moet stoppen maar de gezondheid gaat voor alles groeten Toon en Diny

Toon en Diny 2018-04-22 09:11:32

Dat is nou jammer ik hoop voor jullie dat je hem nog gaat afmaken.grote Bertie

Bertie 2018-04-22 15:09:48

Hoi Jo en Rien, Zo dat is jammer dat jullie naar huis gaan en de reis niet samen af kunnen maken. De gezondheid van jullie staat wel voor op. Het is wel heel leuk dat jullie het samen heel fijn hebben gevonden om toch 600 km te wandelen. Fijne reis naar huis. tot horens. Groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-04-23 10:18:27

een late reactie ook wij hadden slecht wifi netwerk waren in Zeeland op de camping ,jullie hebben toch 600km in de benen samen van alles meegemaakt en dan toch deze goede beslissing te nemen om de knieen en voet van Jo weer wat rust te geven leuke bijkomstigheid de verjaardag van Koen leuk dat jullie daar bij konden zijn . gefeliciteerd ! en Rien jij gaat er nog voor om deze tocht voort te zetten ! πŸ‘πŸšΆβ€β™€οΈ groetjes van Toon en Marijo