Koffie en warme chocolademelk

Frankrijk, Neuvy-Saint-Sepulchre

Toen we vertrokken vanmorgen was het droog. Echter na een half uur bij vriendelijke mensen onder de carport de regenkleding weer aan moeten trekken. De rest van de dag aangehad ook al was het af en toe wel droog. Ook soms de zon gezien, maar het bleef guur weer met veel wind.
Dus onderweg aan de koffie en warme chocolademelk in Sarzay.

Gisteravond ons te goed gedaan aan een pizza Reine voor Jo en een pizza Calzone voor Rien. Voor Jo was de pizza een beetje aan de grote kant, dus Rien heeft zich opgeofferd als vuilnisbak. Na de pizza, Crème Brulee en koffie na. Dus de buikjes goed gevuld.

Deze dag veel boerenweggetjes, die af en toe best modderig waren. Het lopen ging niet altijd even gemakkelijk, dus hebben we de nodige rustpauzes genomen. Onderweg moet je af en toe een beetje brutaal zijn en een boerenerf opgaan om een plekje uit de wind en regen te zoeken. Op een gegeven moment zo gezegd zo gedaan, komt de boer naar ons toe en zegt dat we hem moeten volgen. Hij rijdt zijn tractor uit de schuur, pakt twee tuinstoelen en installeert ons in een hooischuur uit de wind. De Fransen zijn zo slecht nog niet. Ik vroeg Jo om hem een zoen namens ons te geven, maar dat vond ze te ver gaan.

In Neuvy-Saint-Sepulchre aangekomen ons gemeld bij de gastvrouw. Zij wees ons de refuge, die klein, gezellig en intiem aandoet. Tevens heeft zij onderdak geregeld voor morgenavond in een chalet in Gargilesse.
De refuge bood de mogelijkheid om zelf te koken en Rien heeft hier dankbaar gebruik van gemaakt om zijn kookkunsten te etaleren. Champignonsoep met lenteuitjes vooraf, kip op z'n Baskisch met rijst als hoofdgerecht en yoghurt met fruit na. Het was weer iets teveel voor Jo, dus Rien bood weer uitkomst als vuilnisbak. Het biertje en cola bij het eten smaakte voortreffelijk.

En nu op tijd naar bed want morgen wacht weer een dag met circa 25 kms. De weersvoorspelling is nog steeds niet best, maar de paasdagen beloven hier een paar droge dagen met temperaturen oplopend naar 21 graden. Daarna is het weer pet, maar dat zien we dan wel weer.

Verder willen wij langs deze weg iedereen hartelijk bedanken voor jullie spontane reacties, die het wandelen voor ons in deze weersomstandigheden veel goed doen. Hierbij zitten buiten de te verwachten reacties, ook reacties van mensen waar wij het minder snel hadden verwacht. Nogmaals onze dank hiervoor.

Merci Beaucoup.

Gaan julie zondag veel paas eieren eten ik niet fijne paasdagen ook namens ingrid verburg

Marco 2018-03-30 20:17:58

Hallo jo en Rien Bij deze wensen we jullie fijne wandelende paasdagen toe en veel loop plezier. Misschien kun je onderweg nog paaseieren zoeken. Groetjes de veldjes

Ad en Bep vd velden 2018-03-30 20:20:05

Hallo Jo en Rien Jo Wat handig zo,n vuilnisbak bij je te hedden ,en een kok En wat ontmoeten jullie gastvrije mensen onderweg Fijne avond en een mooie paaszaterdag

Karin 2018-03-30 20:54:28

Jeetje wat een bikkels zeg , nou hoop voor jullie een paar lekkere dagen , iets warmer en droger, gezellig zo samen koken ja en dat kan je zeker aan Rien overlaten , ik wens jullie ook een fijn paas weekend , nou en voor de reactie dat is heel graag gedaan volg jullie elke dag , geniet er ook van die foto ,s en verslagen ,hoe jullie je door die regen en wind stoeien ,groetjes van mij en voor morgen een fijne zaterdag xx

Paulien de Bruijn 2018-03-30 21:38:38

Wij zijn fier op jullie❣️ Liefs van John 💙 Ingrid 🧡 en Koen 💚

Gridje 2018-03-30 22:03:50

Hoi Rien en Jo , Jullie verslagen zijn strelend , geven de juiste sfeer weer , de weersomstandigheden de wind en de regen deren je niet , of toch wel ? 25 km etappes zijn goede trainingen voor de rest van deze camino . nog vele prettige kilometers toegewenst van de losse feeters Bon Voyage, Harrie en Rina Mannien

Harrie en Rina Mannien 2018-03-30 22:08:32

Hallo. Niet zo best wandelweer, lees ik elke keer. Maar telkens gaan jullie er weer voor. Top hoor! Groetjes

Ans de Kroon 2018-03-30 22:09:26

knap om vol goede moed jullie tocht voort te zetten met al die regen ! petje af ! wist niet dat Rien goed kan koken , wandelen en kaarten waren wij wel van op de hoogte . wat ons betreft hopen wij voor jullie dat de weergoden gunstig gezind mogen zijn , groetjes en gezellige paasdagen 🌞 Toon en Marijo

Toon en Marijo 2018-03-30 22:44:33

Zo Rien en Jo het gaat jullie heel goed af zo te lezen ondanks de regen. Petje af. We gunnen jullie wel mooie dagen toe zo met de Paasdagen voor de deur. Fijne Paasdagen toe gewenst. Hier was het heerlijk droog vandaag tot 19.00 uur begon het te regenen. Ga zo door en hou goede moed om weer verder te wandelen. tot morgen weer dan zijn jullie weer een stukje verder. groeten Elianne en Jan, slaap lekker.

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-03-30 22:53:20

Zo te lezen gaat het goed met jullie ondanks het slechte weer. Ik neem mijn petje voor jullie af. Groetjes

Ludo 2018-03-30 23:13:58

Hallo Rien en Jo.. Petje af voor jullie....Jammer van de slechte weersomstandigheden...Maar idd het deert jullie niet...tenzij er geen uitzicht komt wat het weer betreft....en het wordt beter.. Fijne Paasdagen voor jullie en mooie kilometers zonder regen .... Hartelijke groet...Lia maes

Lia maes 2018-03-30 23:16:44

petje af voor jullie! hoop dat de Paasdagen beter weer brengen. hier hebben we n paar fijne dagen gehad met een prima temperatuur en een zonnetje. nu ff wat minder,frisjes. maar ja na Pasen een prachtige lentedag met 18 graden hebben ze beloofd! kijk uit voor de paashaasnesten, voor je het weet stap je op de eieren. toch handig Jo om de kliko mee te nemen onderweg. hopelijk loopt ie alles wel weer eraf anders moet je hem t laatste stuk rollen. gister op bbc deel 2 van de weg naar Santiago gekeken. heel mooi. wandel ze vandaag.

jaqui 2018-03-31 08:45:51

Hoi Rien en Jo De hooischuur en de weersverwachting, Maken het weer een beetje goed Groetje Lenie🤗

Lenie van Elteren 2018-03-31 09:27:28

jammer van het weer maar jullie houden de moed er goed in Fijne paasdagen ook van Maris

corry kleemans 2018-03-31 10:32:56

Van het weer moet je het soms niet hebben, maar de onderlinge sfeer is het belangrijkst. Wij twijfelen niet aan rien's kookkunst. Wij hopen dat jullie goed geslapen hebben ? wij lezen het weer vanavond of morgenochtend.

Annemarie+ Martin 2018-03-31 12:31:05

Fijne paasdagen voor jullie! Met t eten zit t ook goed zo te lezen!

Richard en Monique 2018-03-31 18:41:28

Fijne paasdagen rien en jo, nog heel veel wandel plezier en hopelijk met goed weer!! Groetjes

Tonnie van gastel 2018-04-01 08:26:06

fijne paasdagen en nu hoop ik dat jullie toch beter weer gaan krijgen

nanny 2018-04-01 09:16:54

geen wifi zo te zien dus dan maar zo Zalig Pasen lieve mensen