Weer aan de wandel

Frankrijk, Saint Sever

In de refuge gisteravond de kennismaking met Carole hernieuwd en ook de leuke gastvrouw kwam nog even binnen waaien om wat uit te leggen. Tevens viel er bijna letterlijk een Japanner binnen. Hij had de nodige kilometers achter de rug. Later ook nog een Amerikaanse. Zij start ook in Mont-de-Marsan.
's Avonds een eenvoudige salade gegeten met als toetje een eclair. Ja, ja, hij durft weer. En op tijd naar bed voor een heerlijke lange nacht.

Vanmorgen weer heerlijk aan de wandel in korte broek en overhemdje. Het is hier prachtig weer met een stralende zon en aangenaam windje en temperatuur. Samen met Carole, die wel mijn tempo loopt, maar weinig rustpauzes neemt. Ze stopt wel als ik stop, maar ik heb geen idee of ze dat blijft doen. We zien wel. Vrijheid, blijheid.

De weg vandaag was niet al te moeilijk. Weinig ups en downs. Veel bossen hier. De bomen die hier veelal groeien, noemt men "les pins".
Het is een soort spar ,die hier wordt gekweekt om de grond vruchtbaar te maken na de vele bosbranden hier en ook voor de houtindustrie.

In de refuge aangekomen, die ontzettend mooi is, kwamen we Jennifer, onze Amerikaanse weer tegen. Tevens Jurg een Duitser, die vanaf half januari vanuit Bremen onderweg is. Kan ik mijn talenknobbel weer in werking zetten. Duits, Engels Frans. Ik schud het allemaal zomaar
uit mijn mouw. Jammer dat ik korte mouwtjes heb.

Het weekend gaat weer problemen geven. Zaterdag is er een "jour de fete" bij een van de slaapplaatsen. Dat betekent dat we daar morgen al naar toe moeten. Dus morgen 28 km voor de kiezen. En dan zaterdag naar Orthez. Maar dat zien we morgen en zaterdag wel weer.

Ultreia et a demain.

Weer mooie km en fijn dat je een wandelmaatje heb gevonden Laat jij talenknobbel maar werken vannavond En ik wens je wast een fijne Koningsdag in Frankrijk

Karin 2018-04-26 17:19:11

heerlijk dat het wandelweer goed is! maar vreemd dat het op feestdagen allemaal moeilijk gaat met reserveren, ze weten toch wel dat pelgrims op die dagen ook lopen?! maar goed, je bent weer op weg en voorlopig met gezelschap.hpelijk gaan jullie je loopritme wel vinden komende dagen. sterkte morgen met de afstand!

jaqui 2018-04-26 17:21:26

Hoi, fijn dat je gezelschap hebt. Het begin is weer gemaakt. Sterkte met de komende feestdagen. Groetjes

Ans de Kroon 2018-04-26 17:30:26

Klinkt goed, maar hou je aan je voornemen he? Eigen tempo en eigen rustpauzes bepalen, heeeeel belangrijk!! Keep on going 👊🏻

Gridje 2018-04-26 18:14:22

Rien, zo te lezen heb je het weer prima opgepakt. Ga zo door..... Succes en veel plezier ermee

John en Maria Allen 2018-04-26 18:57:05

succes !

Theo van der Griend 2018-04-26 21:41:19

Hoi Rien Je hebt een goed begin gemaakt Succes en hoelijkblijft het kortebroekenweet gr🙋🏻