Lonkende Pyreneeën

Frankrijk, Ostabat-Asme

De gastheer in Osserain was een van de aardigste personen, die ik tot nu toe ben tegengekomen. Hij heeft heerlijk gekookt, maar benadrukte wel erg dat alles Baskisch was. Omdat de maaltijd enige tijd in beslag nam en wij ook redelijk laat bij hem aankwamen, kon mijn verslag pas erg laat worden verzonden.

Vanmorgen na een stevig ontbijt, waarbij zelfs een eitje (zeldzaam hier) werd geserveerd. Met z'n vieren vertrokken voor een wandeling van 23 kilometer. En niet zomaar een wandeling. Prachtige vergezichten en mooie, maar modderige paadjes die deze jongen steeds weer deed even stilstaan en genieten. Ik vind Oostenrijk mooi, maar dit komt redelijk in de buurt. Bovendien was het droog vandaag. De omgeving was en is zo mooi, dat ik bij een van de dames enkele tranen over de wangen zag rollen.

Aangekomen in de refuge was Jorg, onze Duitse vriend, al bezig een salade te bereiden voor ons vieren. Maar hier hebben we uiteraard niet genoeg aan, dus hebben we ook nog een tafel besteld voor ons in de enige eetgelegenheid hier. Eigenlijk is het alleen maar een bar, waar ze overigens lekker Baskisch bier hebben, maar voor ons wilde de dame wel een maaltijd bereiden. Ik ben benieuwd.

Voor morgen wil ik proberen om bij de voormalige refuge van Arno en Huberta een plaatsje te vinden. Het zal niet meevallen, want in dit plaatsje komen drie verschillende routes bij elkaar en dat was te merken. Toen we tegen een berg op moesten zagen we in de verte al meerdere pelgrims tegen de berg opklimmen. Bovendien wordt er morgen nog een lading pelgrims gedropt uit de trein in Saint-Jean-Pied-de-Port.

We zullen zien.

Tot morgen.

zo de Spaanse route is nu wel heel dichtbij. spannend! wat mooi dat je er zo van geniet. vreemd trouwens dat eitjes zo'n zeldzaamheid zijn. bron van eiwitten. en poules hebben ze daar toch wel, of hebben die je pad nog niet gekruisd?

jaqui 2018-04-30 19:37:25

Wat een prachtig landschap ,en mooi weer ,je ontmoet fijne aardige mensen ,begin bijna jaloers te woorden Vooral het hier bijna herfst lijkt wind regen wind Geniet van je avond

Karin 2018-04-30 21:03:31

Hoi Rien, je hebt weer zeer mooie foto`s gemaakt. wat een mooi landschap geweldig. Ja de Spaanse route komt steeds dichterbij zo te lezen. dat wordt spannend. we lezen morgen verder hoe je hebt gehad. A de Main. Slaap lekker Groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-04-30 22:05:05

Wat goed dat je zo mooi vindt geniet er maar van hier is het pestweer liefs

Corry kleemans 2018-04-30 22:15:14

Geniet jij maar van je modderpaadjes hier is het niet veel beter hoor , naar het wordt beter hier . Ik vind het steeds weer erg leuk om je stukjes te lezen kijk er naar uit maar ik schrijf niet zoveel kan beter praten ha ha . Tot morgen Rien

Toos D 2018-04-30 22:52:36

Wat een mooie foto's van zo een landschap moet je zeker even bij stilstaan en genieten . Dat wordt straks klimmen geblazen .maak er wat van .groetjes TOOS

Toos voetee 2018-05-01 07:54:02

Wat mooi dat een mens zo geraakt kan worden door de natuur. Wat heeft de Schepper dat toch prachtig gedaan. Daar wordt een mens stil van. Herken het landschap van vroeger tijden. Met de auto natuurlijk en niet zo sportief als jij. Nog veel wandel plezier Rien, groetjes Corrie Groenhuis

corrie groenhuis 2018-05-01 08:04:33

Mij heb je nog niet gehoord maar ik volg je iedere dag het is geweldig. Veel loop plezier Gr Nel Bastaansen

Nel Bastiaansen 2018-05-01 10:43:26

wat een mooie foto's en nu maar genieten in Spanje grt.Nanny

nanny 2018-05-01 10:59:18

Jongen wat heb je ons een fantastisch schouwspel voorgeschoteld. Het moet zeer mooi zijn in die omgeving. Uiteraard moet je nooit met andere gebieden gaan vergelijken. Heel de aarde heeft mooie en lelijke punten. Tot morgen Rien.