Boontjes met gamba's

Spanje, Santa Catalina de Somoza

Morgen gaat het echt bergop. Op dit moment bevind ik me op een hoogte van 983 meter. Voor Nederlandse begrippen is dat al knap hoog, als je nagaat dat het hoogste punt in Nederland 322,4 meter is. Als ik het red, kom ik morgen op het hoogtepunt van mijn Camino, namelijk op 1518 meter hoogte. Betekent wel ruim 530 meter klimmen. Ik heb in de verte al wel sneeuw op de bergen gezien. Ik hoop dat mij dat bespaard blijft. Ik heb nu eenmaal geen ski's of sneeuwschoenen bij me. Maar dat zien we morgen dan wel weer.

Helaas is de ontmoeting met Jorg van korte duur geweest. Gisteravond nog gezellig gegeten samen. Gelukkig geen kip of vis met sla, maar boontjes, gamba's, omelet met kaas en een fruittaartje na. Een verademing. Vanmorgen ook nog samen ontbeten en toen ieder onze eigen weg gegaan. In het verleden hebben wij allebei aangegeven het liefst alleen te lopen en dat respecteren wij. Hij loopt trouwens toch veel sneller dan ik. Onderweg heb ik hem wel nog een keer gezien bij een stalletje voor een koffie stop, daarna niet meer. Ik ben gestopt in Santa Catalina de Somoza en hij is verder gegaan. Maar je komt toch weer bekenden tegen in de auberge, waar ik nu ben. Een Nieuw-Zeelands koppel, waarvan hij al dagen strompelt, is hier ook gearriveerd. Ik neem mijn petje af voor hem, dat hij het iedere keer weer redt.

De weg vandaag was aardig gevarieerd. Eerst verschillende kleine dorpjes, waar geen koffie te verkrijgen was, daarna een traject van 11,4 kilometer waarin we geen dorp tegenkwamen, maar wel een mooie weg door heide en bossen. Opeens stuitten wij op een stalletje, waarbij een vriendelijke jongeman een en ander in de aanbieding had op donativobasis. Dus wat je er voor geven wilt. Ik heb koffie genoten en een stuk meloen. Plus was ik gelijk een hoop klein muntgeld kwijt. Dat begon toch zwaar te wegen in mijn beursje. En hij is sterk genoeg om het mee naar huis te slepen. Onderweg ook nog een muzikant getroffen, die eerst vroeg waar ik vandaan kwam en daarna zijn muziek onmiddellijk aanpaste aan mij. Ik verstond tenminste Hollanda en Camino. Hem ook maar een paar stuivers gegeven.
Daarna door Astorga gelopen, wat een ontzettend leuk stadje is met een mooie kathedraal. Het bezit ook een een leuke binnenstad en het was er aangenaam toeven.
Maar ik moest verder en ben bergop aangeland bij deze herberg. Klein, maar fijn. Het eten wordt nog even afwachten. Het ziet er in elk geval sfeervol uit. Uiteindelijk vandaag 26 kilometer gelopen. Blijven er nog 260,7 kilometertjes over. Ook vandaag weer droog gelopen, ondanks voorspelde regen. Die viel gelukkig pas toen ik in de herberg was.

Ever close your eyes
Ever stop and listen
Ever feel alive
And you've nothing missing
You don't need a reason
Let the day go on and on.

Enya

Je bent alweer op grote hoogte gearriveerd en dat is mooi. Wij lezen jouw verslag met zeer veel emotie. We leven helemaal met je mee. Reizen op een bepaalde manier ook met je mee. Slaap straks lekker na een goede maaltijd. Tot morgen.

Annemarie+ Martin 2018-05-24 18:39:50

Prachtig verhaal Rien maar Gamba’s met boontjes 🤔 dat is weer iets anders ! Maar voor jou smakelijk na al dat getok tok🐔 Grtj Addy

Hans&Addy 2018-05-24 18:44:11

Weer een mooi stukje van Spanje gezien,ga zo door het gaat je lukken. Liefs

Corry kleemans 2018-05-24 19:20:49

Even volhouden dan ben je er. Knap van je ik wou dat ik het na kon doen. Hou vol die laatste km

Levien 2018-05-24 19:55:10

Hoi. sterkte met het klimmen morgen. Dat is een kuitenbijter. Succes en ik lees het morgen wel. Laatste loodjes wegen het zwaarst, blijkt nu dus ook weer. zet hem op, het lukt je, doeiiiiii, groetjes

Ans de Kroon 2018-05-24 20:01:24

Wat zal jij genoten hebben van je boontje even iets anders dan sla En wat je met foto,s zien dat onkruid ook mooi kan zijn Je ziet ook alles Je zult met klimmen wel je kluitjes voelen of heb je daar op getraind Suc6 morgen na weer een stap hoger

Karin 2018-05-24 21:17:50

rien het gaat prima ,wat ben jij een bikkel nog even.voor je het weet zit het erop .geniet nog met volle teugen groetjes

kees en ludo 2018-05-24 21:22:22

het gaat gestaag richting Santiago! heb hier goed zitten balen,gistermiddag om 4 uur ineens geen internet meer, geen tv of telefoon. dikke storing bij ziggo die na 9 uur pas verholpen was. het weer was ook niet vermeldenswaard. hipelijk vandaag beter, het ziet er goed uit. sterkte met de cols beklimmen maar ook dat gaat je vast lukken. hoop dat je vanavond goed en lekker eet want dat is na zo een dag wel nodig.

jaqui 2018-05-25 06:49:59

Hoi Rien Weer een mooi reisverslag Ik hoop dat iets lekkers te eten gehad hebt Ik wens je morgen weer heel veel loopplezier Groetjes Lenie🙏🙋🏻

Lenie van Elteren 2018-05-25 13:48:21

Hoi Rien, Wat heb je toch weer een prachtig reisverslag gemaakt. Hopelijk hebben de boontje met Gamba`s lekker gesmaakt. het is toch weer iets anders. Hele mooie foto`s weer gemaakt. Wandel ze met Plezier. Gr Elianne en jan