Hola Espana

Spanje, Roncevalles

It's a beautifull day and the sun is shining. Dit zijn de eerste twee regels van een song van Freddy Mercury. Dit melodietje speelt de gehele dag door mijn hoofd, omdat het klopt. Het was een prachtige dag. Zeker een genot om de gehele dag hier in de Pyreneeën te bivakkeren. Mooi wandelweer, aangenaam temperatuurtje en schitterende vergezichten. Ik ben een gelukkig mens dat ik hier mag zijn.

Minder gelukkig ben ik met het slapen afgelopen nacht. We lagen met drieën op een kamer, waaronder een Braziliaan. Deze man is het gelukt om het hele regenwoud in Brazilië in een nacht om te zagen. Ondanks de oordoppen hebben zowel onze medekamergenoot (een Australiër) en ik geen oog dicht gedaan. Dus gingen we maar om beurten naar de WC, zodat hij steeds weer wakker werd. Wij een slechte nacht, hij ook.
Ik vond de gastheer wel een vreemde vogel. Kinderspelletjes doen, waarbij je jouw naam moet noemen. Elkaar in de ogen kijken. En nog meer van die gekke dingen. Hij zei ook nog dat we een grote familie zijn. Het valt mee, dat er nog niet volop gezoend werd. Alhoewel er een paar exemplaren bij zaten, waarbij ik dat best had willen doen.

Het werd een pittig dagje, maar toch ben ik niet al te moe aangekomen in Roncevalles. Hier is een enorm groot klooster, waar 260 bedden staan. Maar eer je een bed te pakken hebt, moet je minstens een uur in de rij staan. Het is dan ook een latertje geworden. Hier is ook geen wifi, dus hoop ik dat ze in het restaurant dat wel hebben. Helaas ook niet. Wel lekker gegeten, ook al was het een pelgrims menu.

Ik probeer morgen een rustige dag te plannen, maar ben sterk afhankelijk van een refuge waar plaats is. Reserveren is namelijk niet mogelijk.

Hasta la visa

Wat wil ik graag in jou schoenen staan. Het is practig om je te volgen

Katie 2018-05-03 15:42:06

Hoï Rieñ. fijn om te horen, dat het je goed gaat. Hier hebben we ook mooi weer en kunnen eindelijk zonder jas naar buiten. Nu vannacht hopelijk slapen zonder boomzagerij om je heen, dan gaat het morgen nog beter. groetjes

Ans de Kroon 2018-05-03 15:50:11

zo Rien, en ik maar denken dat ze down under alleen maar dunne eucalyptusboompjes hebben..... t is me wel een avontuur hoor,elke dag nieuwe verrassingen. wat mij bevreemd is dat de organisatie m.b.t refuges enz. zo hap-snap is/lijkt. er komen toch jaarlijks honderden zo niet duizenden pelgrims over de route... maar ja misschien is dat ook deels de charme van de camino. vamos

jaqui 2018-05-03 16:04:01

Je bent in ieder geval gearriveerd bij de Spaanse grens. nu ga je aan het laatste traject beginnen. Eet en slaap rustig en tot morgen.

Annemarie+ Martin 2018-05-03 18:00:59

Ik denk dat jullie gastheer zijn roeping als kleutermeeter heeft gemist en probeert zijn spelletjes bij jullie uit Ik hoop dat je nu een beter nachtrust heb En wat een prachtige foto,s

Karin 2018-05-03 18:03:37

Hoi Rien, Wat een avontuur zeg. Ja sommige kunnen er wat van. En die gastheer ja hij dacht zeker dat jullie kleuters waren. Hij heeft vast zijn roeping gemist. Wat een prachtige foto`s Rien. Maak er morgen weer iets moois van. Groeten en tot morgen maar weer Elianne en Jan.