Camper is weer thuis!

Duitsland, ottweiler

Gisteren is Rien zijn camper opgehaald en bij de stalling afgeleverd. Helaas heb ik het zelf te druk om even een bezoekje aan de camper te leveren. Daarbij speelt tevens mee dat ik bij de receptie van de stalling de sleutels van het hek moet halen en die receptie werkt alleen tijdens kantooruren van maandag tot vrijdag. Maar woensdag heb ik weer vrij en dan zullen we nader kijken.
Rien was blij verrast dat hij donderdag bezoek kreeg van Tom en Marianne die op de terugreis vanuit Griekenland speciaal een omweg via Ottweiler maakten. Ook is de al aangekondigde post van Tom en Hanneke aangekomen.
Donderdag zijn ze gestopt met de antibiotica. Op zijn vraag waar hij dat eigenlijk voor kreeg werd gemeld dat hij een blaasontsteking had. Hadden ze hem nooit eerder verteld. Zijn dikke voet en knie gaan steeds beter, maar de pijn in zijn schouder is nog steeds hevig. De artsen dachten dat het een ontsteking was en Rien dacht dat het een beknelde zenuw zou zijn, maar waarschijnlijk is het reuma. Schijnt in de familie voor te komen en Rien kon zich herinneren dat hij lang geleden, toen hij een jaar of 13 was, ook last van zijn schouder gehad heeft. Van de pijnstillers is hij dus nog niet af.
Al met al gaat het steeds een beetje beter hoewel hij zelf nog steeds niets zelfstandig kan. Gisteren heeft hij een stukje gelopen met een rollator met krukken onder zijn oksels. Verder kan hij in het ziekenhuisbed inmiddels zelf rechtop gaan zitten, maar dat komt omdat je in zo'n bed het gedeelte onder je rug omhoog kan zetten, ook heeft hij nog een soort touw met knopen waaraan hij zich op kan trekken en een papegaai. Helaas is zijn eigen bed thuis daar allemaal niet van voorzien. Het ziekenhuis wil hem echter kwijt en zegt dat hij maandag naar huis gaat. Volgens de arts van de verzekering zal het wel eind van de week worden voor hij weer naar Nederland gaat. Naar huis is echter niet mogelijk. Er zal ergens in een revalidatiecentrum, ziekenhuis of verpleeghuis een bed gevonden moeten worden, want hij kan nog niets alleen. Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat dat een groot probleem is. Kortom ook Rien is benieuwd wat er maandag gaat gebeuren.
Wordt vervolgd.....

Ben gerustgesteld dat ze nu weer spreken over een terug reis naar Nederland, hoop dat je weer een beetje opknapt voor de tocht naar Nederland. Wij wensen je heel veel beterschap en hoop dat dit allemaal weer gauw achter de rug is, hou je haaks!