66e dag

Portugal, Albufeira

Uitgeslapen tot 09.30 uur met een grijze lucht en harde wind en een lekkere lange hete douche genomen in het sanitair-gebouw. Daarna in mijn ochtendjas op de bank zitten internetten en ontbeten (getoast brood met lekkere ham en koffie en de laatste Marokkaanse sinaasappels uitgeperst) terwijl de wind om de camper huilt. Om 11.30 uur aangekleed en breekt de zon door maar het blijft fris door de wind.

Eerst maar eens afgewassen. Ik heb een echt grote afwasteil en die liep over van de vuile vaat. Voor de pech moest ik eigenlijk al afwassen dus nu heb ik geen schone borden, messen en bekers meer. En de glazen zien er ook niet uit. Een heel werk want 14 dagen oude vieze borden etc. moet je echt boenen, niet alleen afspoelen. De afwasteil (illegaal) gevuld met heet water uit de douche, want de (af)wasplaats heeft alleen maar koud water. Dat was een heel gesjouw en zoals later bleek overbodig. Want er was wel een warmwaterkraan bij de afwasplaats. Alleen verstopt.

Geprobeerd de vieze olievingers op deurposten e.d. te verwijderen. Met Dubro multi-ontvetter vloog het er af en zelfs de stoffen bekleding naast de deur heeft nu geen zwarte vingers meer. Enthousiast verder gegaan met schoonmaken en de camper ziet er weer fris uit. En helemaal opgeruimd; alles in kastjes gedaan of weggegooid.

De kaart van Europa achterop de camper bijgewerkt. Er ontbreken toch nog wel veel landen, ik zal nog veel vakantiedagen nodig hebben om die allemaal op te vullen.

Om 18.50 uur naar boven gegaan naar het restaurant. Een hele klim, maar helaas: bar, pizzeria en restaurant gesloten. Was wel zo netjes geweest als ze dat bij het inschrijven vermeld hadden. En onderaan de trappen een brief of zoiets hadden opgehangen. Om 19.15 uur terug in de camper.
Na mij nog diverse gasten gezien die voor niets de berg hadden bedwongen en nu zelf iets te eten moesten zien te maken.

Albufeira Camping is een mooie camping. Groot en met ruime, niet afgescheiden, plaatsen. Veel groen en met vijf nieuwe en goed onderhouden sanitair gebouwen. Toiletten en wastafels afgescheiden van de douchezaal. Echt een warm plein met aan een kant vijf wastafels en aan twee zijden tien deuren die toegang geven tot grote doucheruimtes. Ruime douche van 1.10 x 1.10 meter en een apart droog gedeelte met bankje voor je kleren en om je aan te kleden. En niet te vergeten de hele dag heet water.

Vijf plaatsen waar je het toilet kan legen en veel watertappunten met drinkwater. Uiteraard supermarkt en wasmachines, tennisbanen en gratis zwembaden. En niet te vergeten de gratis snelle Wifi op het hele terrein. Er zijn ook mobil homes en chalets te huur. Zelf adverteren ze dat ze de modernste en meest complete camping van Portugal zijn.

Had je een rolmaat bij je om de maat zo nauwkeurig te vermelden. Maar kan me voorstellen om lekker in een ruime ruimte te douchen. Kom je straks helemaal spik en span weer thuis.