Dwars door Catalonië.

Spanje, Vajunquera

Zwaar bewolkt en toch al om 08.15 uur opgestaan. Gisteren al de nodige klussen gedaan, dus nu snel trapje en kabel naar binnen en poten omhoog. Afgerekend en voor 09.15 uur al buiten de camping. Maar ik was vergeten de navigaties te voeden. Dat kostte meer tijd dan verwacht en om 09.30 uur op pad.
Eerst 100 Km over een hoogvlakte(?) met kaarsrechte wegen en alleen maar pas omgeploegde akkervelden. Dodelijk saai.
Getankt en koekjes gekocht. Van die suikerkrakelingen. Ik heb een dag of drie niet gegeten en dat schiet ook niet op. Gingen zonder probleem naar binnen en bleven daar ook.
Toen de nul-meridiaan doorkruist. Je weet wel de meridiaan die van noord naar zuid loopt en toevallig ook over Greenwich. Je voelt er niets van.
Daarna ineens heuvelachtig, bochtig en heel veel olijfbomen, zo ver als je kon zien. Een leuke afwisseling. En opeens brak de lucht open; alles blauw en gelijk warm. Daarna werd het zelfs bergachtig met flinke stijgingen en vaak heftige dalingen. Ook met veel scherpe bochten. Eigenlijk een best leuke dag. Er ligt weer genoeg op de grond wat eigenlijk in een kastje hoort.
Alleen jammer van het vrachtverkeer. Op de smalle bochtige wegen, max. 80 Km en inhalen verboden komen de echt grote trucks met oplegger toch gewoon met 100 Km langszij.

Vandaag heb ik weer de NKC-route gereden, dwars door Catalonië, maar ben verder naar het noorden gegaan.
De NKC raadt zo’n enorme grote camping aan; juist dat soort campings waar ik zo’n hekel aan heb.
Heel lang met kaarten, computers en campingboekjes in de weer geweest en toen had ik het gevonden.
Camping Sitges in Sitges is de stop vanavond. En zo sta ik om 14.30 uur op een camping in de buurt van de Middellandse Zee. Met gratis goede WIFI!
Kleine plaatsen en aan de prijs. €25, maar met de ANWB-kaart €4 korting.
En het lieve meisje gaf me een prachtige plaats, nr. 2 en de helft van de plaats er achter. Vlakbij de receptie, het zwembad, het toiletgebouw, de winkel en het restaurant met vrij uitzicht voor mij en de schotel. Alleen moeten ze iets aan de koude wind gaan doen. De beste camping deze reis; straks een beertje brengen.
Vandaag gereden 326 Km.

Donderdag 27 september 2018.
Weer blauw en met twee aspirientjes terug in bed om acht uur.
Om 11.40 uur nog steeds hoofdpijn en opgestaan. Twee toastjes met jam gegeten. Om 13.00 uur gekeken of er brood was; winkel dicht. Dit is Spanje!
Daarom een tosti en een pilsje besteld in het restaurant. Lekker, alleen jammer dat het er direct weer vloeibaar uitkwam.
Wat foto’s gemaakt en zitten suffen in de zon. Jammer van die frisse wind.
Het is een mooie camping met een paar palmen, veel olijfbomen en pijnbomen. Schoon toiletgebouw, mooi ruim zwembad, mooi restaurant en aardig personeel.
Gisteravond in het restaurant gegeten, een tongetje. Net iets te hard gebakken maar zeker een voldoende. Ze hebben een uitgebreide kaart, dus vanavond ga ik er zeker weer eten.

Ik ben van plan hier een paar dagen te blijven om niets te doen. Luieren, slapen en uit eten.
Dat staat op het programma en daar zal ik niemand mee vervelen. Dus een paar dagen radiostilte.

Veel plezier aankomende dagen. Het is weer een genot om je avonturen te lezen. Groetjes