Baltische Staten Vilnius, Litouwen

Litouwen, Vilnius

In een folder zag ik gisteravond dat de Hop On Hop Off bus je na reservering ook op de camping ophaalt. Nu maar hopen dat iemand gereserveerd heeft.
Om 09.15 uur naar buiten met bewolkt weer en ja hoor, een minibus stond klaar. Opgewekt ingestapt en bijna direct na vertrek ontdekt dat ik mijn wandelstok ben vergeten. Duizend bommen en granaten, dat is erg maar niets aan te doen.
Overgestapt op de grote bus en na 75 minuten weer terug op het beginpunt.
Daar is een soort fancy fair, maar dan heel groot. En het derde stalletje geeft houtsnijwerk. Met wandelstokken, 15€. Ik heb dus nu de vierde wandelstok in de camper liggen.
Even rondgekeken, een pils gedronken en weer ingestapt voor de tweede rondrit. En ondertussen was de zon gaan schijnen, echt lekker weer. Aan de achterkant van het oude centrum bij de St. Anna Church, juist ja die van de andere camping, uitgestapt en gaan wandelen. Het is lunchtijd en met een grote bier een lekkere schnitzel verorberd.
Vilnius is een mooie ruime en schone stad met een mooi oud stadsdeel. Heel veel kerken van diverse geloven en de meeste panden in goede staat. Een mooie stad waar ik met plezier rondgelopen en op terrassen gezeten heb. En mijn eerste Estlandse muntje ontvangen heb.
En bij alle bezienswaardigheden kan je een fiets huren. Mooie nieuwe fietsen, maar oranje. Luud Schimmelpennink zou dat niets vinden.
Paar pantoffels van schapenvel gepast, maar alleen in kindermaatjes. De verkoopster kon het niet geloven dat de grootste maat mij niet paste.
Een ander stalletje had een ander modelletje en verdomd, met enige moeite paste ik daar in. Schapenvel zet toch uit? Tenminste als je hem niet te warm wast.
Het hele oude centrum doorgelopen en bekaf weer op de beginplaats mijn laatste tapbiertje van vandaag gedronken.
De taxi wist de camping te vinden en dwars de stad door, echt een sightseeing tour, bracht hij me voor 22€ terug naar de camping. Onderuit gezakt op de bank om 17.30 uur een campari, daar was ik aan toe na al dat bier.
Een leuke dag in een leuke stad, de hoofdstad van Litouwen Vilnius.

Heb weer genoten van je verhaal. En als ik die schnitzel zie denk ik terug aan Oostenrijk lekker groot. Leuke foto's en die fietsen zijn echt te gek. Ik wacht je volgende verhaal plus foto's weer af. Veel plezier !!!!!!!!!