Langs de kust toeristisch verder.

Spanje, Mutrika

Wakker geworden om 09.10 uur, snel onder de douche, koffie gezet, pootjes en kabel naar binnen, toilet geleegd en afgerekend. Van de camping af om 09.50 uur. Dat is haasten ’s morgens.
Bewolkt bij vertrek en geprobeerd de toeristische route te nemen. Op de kaart (detailkaart 1:250.000) voor 90% witte weggetjes met een groene streep er langs. Dus een mooie route!
Al snel getankt (72 liter en landkaarten gekocht), bakker niet ontdekt en supermarkten zonder parkeerplaats voor een camper. Dan maar alleen koffie; niet veel tijd voor, de route was erg smal en bochtig, geen 10 meter rechte weg. Langs de kust en vaak door bossen. Redelijk veel parkeerplaatsen voor auto’s. Niet voor campers en/of caravans. Wat wel jammer was, want er waren veel mooie vergezichten al was het vaak heiig. Vanaf 12.00 uur weer volop zon!
Soms waren de haarspeldbochten zo scherp dat de weg verboden was voor auto’s langer dan 10 meter. Ook dwars door de dorpjes zou een grotere lengte problemen geven.
Om 13.30 uur gestopt bij de supermarkt Dia%. Gebraden half kippetje, stuk gebraden spareribs, rauwe kip en ciabatta gekocht. Ook nog een paar citroenen en toch maar croissantjes. Vielen niet eens erg tegen na die lekkere croissantjes van de week.
Ik heb de hele toeristische route gereden ondanks de navigaties. De Garmin deed het redelijk, de nieuwe GPS wachtte af en de Snooper heeft bijna de hele dag geroepen “KEER OM”.
Om 14.15 uur aangekomen bij de camping Arrien in Gorliz. NKC sitecode 47471.
Een terrassencamping waarvan de begane grond voorbehouden is voor campers.
Leeg, maar de plek wordt aangewezen. Geen schaduw en het restaurant is gesloten. Toch vragen ze €24,24 per nacht.
Morgen snel wegwezen. Er is geen andere camping in de buurt; wel twee camperplaatsen maar die hebben echt slechte recensies.
Net voor mij was de grote Phoenix camper met de Smart van de vorige camping ook aangekomen. Zij hebben wel de grote weg genomen.
Vandaag gereden 121 Km. Niet veel voor een dag sturen, maar ik heb van elke minuut genoten. Dit is voor mij echt vakantie; de hele dag ingespannen bezig zijn met m’n campertje en over (te) smalle wegen rijden.

’s Avonds echt lekkere spareribs gegeten en vroeg naar bed gegaan met knallende hoofdpijn.

Woensdag 19 september 2018.
Om negen uur wakker geworden met een donkere lucht en nog steeds knallende hoofdpijn. Aspirientjes geslikt en weer de luiken dichtgedaan.
Vandaag geen reisdag maar een pyjamadag.
Om twaalf uur wakker geworden, nog steeds hoofdpijn, stralend blauwe lucht en snikheet (31˚) in de camper. Alle ramen potdicht. Eerst koffie zetten.
De camping is nu redelijk vol; gisteren toch nog veel nieuwe gasten gekomen. Veel Nederlanders. Zouden die ook de NKC-route volgen?
De dag van vandaag was gereserveerd om Bilbao te bezoeken. Die blijft dus onbekend en onbemind bij mij.

Ik geniet weer van je verhalen. Ondanks het zetje (duw) van Ilona en Joost, ondanks je tegen slagen, ondanks dat je de moed ff kwijt was....vind ik het altijd geweldig dat je op weg gaat het avontuur tegemoet. Veel plezier neef. Groetjes Desirée

Desirée 2018-09-19 22:11:48

Fijne reis Rien met hopelijk Geen verdere ongemakken.