13e dag

Spanje, Motril

Gisteren was het bar en boos. De hele nacht en de hele dag regen. Niet zo'n klein beetje, maar met bakken kwam het de hemel uit. Je kan dan niets doen, dus maar lang uitgeslapen. De beschrijving camping met koud stromend water krijgt ineens een heel andere betekenis. Kano verhuur was nog wat overdreven, maar het uitreiken van zwembandjes aan de allerkleinsten beslist noodzakelijk. Pas om 15.00 uur werd het droog, maar bleef het somber.
Alleen 's middags buiten geweest (2x) om de zekering weer terug te zetten. Ik denk dat er vijf Ampère is. Zelfs te weinig voor broodrooster en waterkoker tegelijk. En de computer en de telefoons aan de oplader, maar toch.

Zaterdag 14 februari
Vanmorgen opgestaan met een zonnetje. Een rondje over de camping gemaakt. Toch wel veel lelijke bouwwerken. Het sanitair bekeken, goed onderhouden en schoon met warme douches, en brood gehaald in de kampwinkel. Ook het laatste croissantje meegenomen. Lekker weer, zelfs in een shirtje met korte mouwen rondgelopen. Zal het dan toch nog goed komen? Nog even op het brede lege strand gekeken, niets te beleven momenteel, maar wel een mooie boulevard met palmen.

Op de computer gekeken waar ik LPG kan tanken. Onderweg nog geen enkele gezien en toch goed opgelet. Er zijn er inderdaad weinig in Spanje, maar op de route naar Cordoba dit weekend kom ik er een paar tegen. Twee zelfs vlakbij. Hopen dat ze open zijn in het weekend.

Vanmiddag mijn nieuwe espresso-machine uitgepakt en uitgeprobeerd. Wel eerst alle stroom-gebruikers uitgezet. Dat ding is veel te groot, veel te onhandig, veel te zwaar en veel te duur. Hij gebruikt hele bonen die hij zelf maalt en ik kan kiezen tussen een espresso en een kop koffie. Maar slechts 1 kopje tegelijk.
Het is lekkere koffie!!!!!!!!!!!!
Helaas is hij te groot voor een vaste plaats. Nu staat hij op de afdekplaat van mijn gasstel en als ik kook/rij in een kratje op de grond. Is goed te doen. Gelukkig was er maar 1 croissantje vanmorgen, hij is niet lekker.

zondag 15 februari
's Middags nog even buiten in de zon gezeten. Het zwembadje rond mijn campertje is bijna verdwenen. Alleen er onder nog een paar plasjes. Eerst kwam er een verkoper van sinaasappelen langs, maar die waren nog bij mij op voorraad. Daarna een scharenslijper die elke 10 seconden een vervelend riedeltje op z'n mondharmonica speelde. Ook die aan mij voorbij laten gaan. Rond 15.00 uur kwamen er weer wolken en was het af en toe gedaan met de zon en stak ook de wind weer op. Het koelt dan ook snel af.

Het naarste werkje op de camping is het leegmaken van het toilet. Ik wacht daar altijd (te) lang mee. Zo ook vandaag; het legen kwam geen plasje te vroeg. Echt wel vol en het ruikt niet lekker.

Om 19.10 uur wilde ik gaan eten, maar het restaurant van de camping was nog gesloten. Om 19.30 uur ben je pas welkom. Voor een toeristenrestaurant klantonvriendelijk. Om 19.35 uur kwam ik binnen en men was toen pas bezig de open haard aan te maken. Gemiste kans. Maar de kleine inktvisjes van het houtvuur waren zeer smakelijk.

Om 20.45 uur terug en gekeken naar het schaatsen terwijl ik probeerde de foto's bij dit verhaal te laden. Valt 's avonds niet mee, want dan zit iedereen aan het internet. Maar vanavond heb ik geluk. Nu maar hopen dat het morgen ook weer mooi weer is. Welterusten.

Je schrijft wel leuk Rien, maar die tenten zijn allemaal ingepakt! Dat vind ik geen gezicht, de verlaten boulevard is wel een beetje triest, de palmbomen geven wel een leuke sfeer, wens je weer een goede reis toe O ja wat betreft het indicatie lampje van je remschoenen zou ik als ik langs een Mercedes garage kwam laten nakijken, kosten zijn overal gelijk en is alles weer 100%!