Van de Loreley naar Amsterdam Zuidoost.

Nederland, Amsterdam-Zuidoost

De hele nacht geregend en naar zou blijken de hele verdere zaterdag ook. Op de plaats was een aanhangwagen weggehaald en met mazzel kon ik er krap door. Om 09.48 uur naar de pont. Moest nu €9,60 betalen. Zo wordt het een dure gratis overnachting.
De navigaties op geen snelwegen gezet en heerlijk rustig toerend door Duitsland richting België. Toch mooi, dat Duitsland. Navigaties zijn wel grappig; bijna de hele dag heb ik de weg 258 gevolgd. Maar zij wisten elke keer weer af te steken via kleinere weggetjes en na verloop van tijd kwam je toch weer op de 258. Zeker minder kilometers gemaakt, maar of het ook sneller is?
Na de zoveelste stijging reden we op de top en lag de hele vallei in het gezichtsveld. Zover als je kon kijken het golvende goud van de korenaren. Wat moet dat mooi zijn bij zonlicht.
Om 12.30 uur gestopt bij een Autohof en een grote koffie en broodje worst genomen. Aan het eind van Duitsland begon ik moe te worden en ben daardoor(?) 2x geflitst. Meteen als je een dorp binnenrijdt wordt je pal na het naambord geflitst. Een keer 66 en een keer 61 Km/uur.
Net voor de grens weer 80 liter getankt, €1,11 en net over de grens was een Esso die €1,09 rekende. Maar die lage prijs ben ik daarna niet meer tegen gekomen, ook in België niet.
Om 15.30 uur bij vrienden in België aangekomen die nu een uur te laat kwamen op hun afspraak. Verder naar huis de snelweg genomen en helemaal gaar om 18.35 uur thuis aangekomen.
Gelukkig had Ilona de parkeerplaats voor de deur voor mij vrij kunnen houden en kan ik morgen de camper gaan ontruimen en schoonmaken.

Heb je verhalen gevolgd en de foto's natuurlijk erg leuk allemaal wel weer lekker thuis hé.

Geert Jan 2017-07-02 16:02:10

Genieten nu extra van je reizen met tekst en foto,s. Wij reizen (nu zonder onze camper) weer door een aantal Streken/Landen heen en genieten nu van achter de PC en er worden regelmatig HERINNERINGEN op geroepen en zoeken dan in onze Reisverslagen/Foto's onze reizen weer op. Houden nu weer contact via mail. H&K

Ko Hen 2017-07-02 16:50:27

We hebben je reis gevolgd en genoten van je verhalen en foto's. Goed dat je weer heel thuis bent gekomen. Het is wel zo, met een camper van bepaalde afmetingen kom je altijd wel voor een of andere verrassing te staan, maar ook jij raakt niet zo gauw van de wijs. Kijken uit naar je volgende reis.!! groetjes wim en tony

wim en tony 2017-07-02 19:28:32

Welkom thuis Rien. Het was weer een genoegen om je verhalen te lezen. Zo als jij met grote en kleine tegenslagen om kan gaan, chapeau.

Tom Balm 2017-07-02 19:30:44

Welkom thuis Rien. Leuk al die reisverhalen te lezen. We zijn benieuwd wat je volgende reis zal zijn. Maar voor die tijd dan het beste in Amsterdam ZO

Tom en Marianne 2017-07-03 06:17:06

Je bent al weer thuis. Gaat snel allemaal. Genoten van je verhalen. Ben alweer benieuwd naar de volgende reis. Groetjes Desirée

Desirée 2017-07-03 12:17:01

Was erg leuk om je verslagen te lezen. hoop dat je weer een beetje kunt wennen aan Nederland.

Lies 2017-07-03 21:07:38

Hoi Rien, Heb genoten van jou verhalen met een vleugje zwarte humor. En ook altijd voorzien van foto's bij jou verhalen. Zo reizen we allemaal met jou mee. Ben trouwens wel blij dat je weer heelhuids thuis bent. Groetjes Marysia

Marysia 2017-07-06 22:20:05

Bekeuringen op 19/7/2017 thuis gekregen. €25 en €15. Zeer schappelijk in vergelijking met de waanzinnige boetes welke wij in Nederland krijgen.