Verder richting huis.

Frankrijk, Auxerre

Gisteravond om twaalf uur hield het op met regenen. Toen ik om 01.30 uur naar buiten keek was het één grote witte wereld. Om vier uur sneeuwde het nog steeds. Om acht uur wakker en het het was al licht. Maar heel kort. Met mijn hoofd onder het dekbed ben ik verder gaan slapen. Om negen uur naar buiten gekeken. Het regent en het was een grijze blubber buiten. Daar ga ik niet in rijden. Dus maar weer in bed.
Om 10.30 uur opgestaan, onder de douche en een strijdplan voor vandaag opgemaakt. De weg zag er mooi schoon uit en ook de grote vrachtwagens namen de bochten voor de plaats op volle snelheid.
Dus zonder tol richting huis. De route liet ik aan de navigatie over.
Zij kozen voor de route Auxerre, Troyes, Châlons en-Champagne, Reims en ik vertrok om 11.15 uur.
De wegen waren uitmuntend. Helemaal schoon en droog. De hele dag zonder ruitenwissers gereden. Wel raar die zwarte weg tussen de witte velden. Na een uurtje was er nergens meer sneeuw.
Croissants en koffie lukte vandaag niet goed. Om 13.00 uur pas croissants en koffie totaal niet. Dat heb ik niet goed gedaan. Na Reims had ik er genoeg van had en ging zoeken naar een camperplaats.
In de wijde omgeving geen enkele. Ja, genoeg in Reims maar ik weiger altijd om terug te rijden. Dus maar weer verder richting Luik. Pas na drie kwartier een camperplaats en nog uit de route ook.
Aire de service camping cars in Rozoy-sur-Serre, NKC sitecode 27719. Een keurige gratis plaats met kosteloos water en toilet lossen. Schoon water kost geld. Veel te laat en bekaf aangekomen om 17.45 uur na 362 km.

Je bent onverwacht snel weer terug in het noorden, ondanks die witte wereld van vannacht. De laatste loodjes nog tot huis. Veilige thuiskomst toegewenst. Lieve groet, Ilse

Ilse 2018-10-30 18:54:21

Zat ik er even naast zeg, met mijn opmerking "Je hebt dinsdag gelukkig geen sneeuw meer." Gelukkig waren de wegen schoon. Binnendoor rijden kan behoorlijk vermoeiend zijn. En 360 km is dan best een heel eind. Nog 1 of 2 dagen en dan ben je gelukkig weer thuis.