Van Burkheim naar de Loreley.

Duitsland, Sankt Goarshausen

Stralende zon maar wel fris, 15˚C. Om 07.30 uur wakker geworden van de vuilnisman. Nu zijn de bakken leeg en kan mijn zak erin.
Om 09.30 uur kwam een optocht van oude tractoren langs, die reden de stad in. Al vast een probleem minder. Ik wist niet van welke kant het parkeerterrein te verlaten (inmiddels 10 campers en twee caravans), maar in ieder geval niet achter de tractoren aan.
Om 10.00 uur weggereden, fluitje van een cent. Twee haakse bochten en je komt voor de toren uit waar je niet onder door kan. Die laat je dus gewoon rechts liggen. Had mijn Garmin het dus niet juist gisteren en had ik die omweg door de wijnvelden niet hoeven maken. Maar dan ook een, achteraf, leuke ervaring misgelopen.
Om 12.30 uur gestopt bij een Autohof voor de broodnodige koffie en broodje worst. Verder niets spannend, domweg met 95 Km/uur over de snelweg. Wel erg druk, veel vrachtverkeer. Met een uur vertraging op de eindbestemming na 299 Km, om 15.00 uur. Met de pont over, nu €7.00, weer de laad- en losplaats aan de Rijn bij de Loreley. Al snel slecht weer, zware regenbuien. Maar zie, het verandert en om 19.30 uur zitten veel camperaars buiten in de zon. Ondertussen al zeven campers. Veel personenauto’s en die hebben de wegrijroutes geblokkeerd. Zie morgen wel wat het wordt.