Baltische Staten Klaipeda, Litouwen

Litouwen, Klaipeda

Donderdag 1 oktober
Uiteraard uitgeslapen en tussen de kruinen door alleen maar grijze lucht. Goed geslapen, de stilte is hier, net als de treinen, oorverdovend.
Grapje, van de treinen heb je geen last. Je hoort ze wel maar ze rijden heel langzaam. Ze zijn wel lang, dus veel wagons. Gedoucht in het sanitair-gebouw. Lekker zo’n warme ruimte, niet vaak meegemaakt. De douchekoppen zijn aan vervanging toe. Ik heb al jaren zo’n goedkope douchekop van Gamma bij me (aansluitingen zijn in heel Europa gelijk) en gebruik die regelmatig (vooral vroeger in hotels). Niet vergeten hem weer mee terug te nemen.
Helaas begint het gebouw wat ouder te worden. Deuren van douches en toiletten sluiten niet meer en de douches mogen wel eens goed schoon gemaakt worden.
Buiten de huiskamer is geen spoor van Wifi te ontdekken, maar binnen is het luid en sterk en snel.

Vrijdag 2 oktober
Uitgeslapen, gedoucht, ontbeten en weer is het zwaar bewolkt. Met een jonge vrouw gebabbeld (Duits en Engels door elkaar) die hier schoonmaakt. Een prachtbaan, er zijn geen klanten dus niets schoon te maken. De hele dag loopt ze met een plastic emmer (de rieten mandjes zijn zeker op) paddestoelen te zoeken. Sommige snijdt ze in stukken, spoelt ze met zout water en laat ze dan 24 uur met knoflook in de koelkast staan. Anderen snijdt ze in stukken en bakt ze met wat boter en een emmer vol cantharellen heeft ze verstopt. Als de bazin die ziet wil ze die hebben. Ze blijft nog twee weken. Na het gebabbel deze blog verstuurd.
Daarna ga ik weg van de camping, ik ga een cruise maken. Een Oostzee-cruise.

Veel plezier op je Oostzee-cruise. Lekker genieten van het uitzicht en het eten natuurlijk. Doei,doei.