De eerste haven.

Costa Rica, Puerto Limon

Costa Rica, de havenplaats Puerto Limon is de eerste stop op deze reis. Op papier een leuke excursie en in de praktijk ook. Om 09.00 uur met de bus naar een bananenplantage van Delmonte. Duizenden planten met trossen bananen en heel veel mensen (voornamelijk uit Nicaragua) die de bananen oogsten, wassen en verpakken. Verder met de bus naar een boot voor een tocht door het regenwoud. Al snel zagen we een (actieve) luiaard, kingfisher, alligator en kameleon en nog mij onbekende kleine vogeltjes. Daarna met de bus naar het station voor een treinreis door het oerwoud. Viel een beetje tegen. Veel armoedige huisjes langs het spoor. Sommige stukken echt bos maar dan zo dicht op het spoor dat er ook niets te zien was, behalve op een enkel open stuk een paar koereigertjes. Daarna met de bus weer naar de boot. En dat alles met een stralende zon en 31 graden. Lunch was al verstreken, er was nog een kleine keus die mij niet trok. Niets gelunched dus, maar de ijskoude Grolsch maakte dat zeker goed. Op de kamer stond een fles warme champagne en een bestelformulier voor de vier flessen drank die ik nog tegoed had. Dus dat is ook weer rond. Diner om 17.30 uur in de dinerzaal. Mijn tafelgenoten waren er niet, selfservice in het Lido. Had dus weer geen aanspraak. Maar de maaltijdkeuze was nu beter. Lekker gegeten. Ben na het eten op mijn balkon in slaap gevallen. Volgens de steward sliep ik om 20.00 uur zo lekker dat hij stilletjes is weggegaan.