Aangekomen in Spanje.

Frankrijk, Bordeaux

Om 08.30 uur opgestaan, pilletjes geslikt (nog steeds last van mijn keel) en om 09.30 uur bij een dieselpomp. Wel makkelijk zo’n luikje, hoef je niet meer zo’n zware la te openen. Misschien laat ik het wel zo, alleen wel fatsoeneren en een tankdop met slot kopen.
Vlak daarna een echte bakker met de lekkerste croissants die ik ooit geproefd heb. En de zon schijnt, er begint een vakantiegevoel te komen.

Gisteren zag ik het niet meer zitten. Ik wilde het opgeven, terug gaan en het spulletje verkopen. Ik voelde mij totaal niet lekker, ook door de accuproblemen en dat ik zelf een gat in mijn camper gemaakt heb.

Maar nu weer vol goede moed op weg naar Spanje waar ik, via de tolwegen, om 13.30 uur aankwam. Het weer werd minder, zon weg en airco uit.
De camping “Gran Camping Zarautz” in de plaats Zarautz is een echt grote terrassencamping. En heel erg goed bezet. Om 14.30 aangekomen. NKC sitecode 25045. Kost €19 per nacht.
T.o. de receptie is een grill waar ze van alles verkopen. Het ruikt heerlijk, maar mijn plaats is helemaal aan het eind, heuvel af. Dat wordt het dus niet. En voor een kippetje de scooter uit de garage te halen is ook weer teveel moeite.

Ik kijk recht op een grote camper, een Phoenix, waar een Smart achter hangt. Onder de bomen staat een grote verscheidenheid aan kampeerders. Kleine tentjes, caravans, busjes, campers en echte campers.
En tot mijn verbazing heeft mijn schotel zicht tussen de bomen.
Vandaag gereden 370 Km.

Ik ben van plan de NKC route dwars door Baskenland te volgen, van de Westkust naar de Oostkust dus naar de Middellandse Zee. De route neemt erg veel side steps van de normale weg om bezienswaardigheden te bezoeken. Meer een rally dus. Dat is voor mij zonder navigator moeilijker. Eerst maar eens een goede kaart kopen.

Maandag 17 september 2018.
Gisternamiddag de voor mij en voor de dokter nieuwe pilletjes geslikt. Komt in de plaats van een chemokuur. Zeer sterk volgens de dokter en vol bijwerkingen. Is zelfs een apart boekje van als bijsluiter. Niet gelezen, wat niet weet wat niet deert.

Een paar uur na het innemen kreeg ik een migraineaanval. Nooit last van, zou dat ook een bijwerking kunnen zijn? Maar er is rekening mee gehouden want na twee uur mag ik een ander pilletje innemen. N.l. Prednison wat weer de bijwerking van de chemopilletjes moet onderdrukken. Maar wat zelf ook veel bijwerkingen heeft. Om één uur ’s nachts werd ik wakker en voelde me een stuk beter.

Wekker niet gezet en prompt verslapen. Weer een rustdag dus. Stond de camping gisteren volledig vol, vanmiddag veel lege plekken. Voornamelijk de Spanjaarden (Madrilenen) zijn vertrokken, die staan hier elke weekend.
Vanuit de camping wordt veel een bezoek gebracht aan San Sebastian, te bereiken met de trein. Maar dan moet je wel eerst bij het station komen.
Ook het strand wordt veel bezocht (surfers); te bereiken na 438 treden.

Jullie kunnen me weer volgen via de nieuwe GPS tracker:
Gebruikersnaam dekkerrien@hotmail.com
Wachtwoord hymer

Rien, ondanks je tegenslagen ben ik toch een beetje jaloers. Ook wij zouden graag naar Spanje gaan, maar jouw bekend, omstandigheden is dit nu nog niet mogelijk. Wel zijn we een week in Zeeland geweest . Ook heel mooi en goed bevallen. 2 kg aangekomen. is goed voor mij. Ik blijf je volgen. Grtjes Tony