Van Nogent sur Seine naar Pont-à-Bar.

Frankrijk, Charleville-Mézières

Slecht geslapen, Pijn in mijn heup en in mijn borst. Maar wel weer mooie blauwe lucht en warme zon. Bij het rondlopen van de camper miste ik een breedtelampje. Wanneer zou ik die zijn kwijtgeraakt?
Koffie gezet in de thermofles en voor half tien vertrokken. Voor de koffie heb ik van die bekers en deksels meegenomen zoals je die bij de tankstations krijgt.
Lekker rustig zonder morsen koffie drinken terwijl je rijdt. Tenminste als je het dekseltje er goed op doet. Anders moet je voor de tweede keer die dag onder de douche.
Wel een saaie weg, recht en alleen maar landbouwgrond. Veel windmolens en bergen met suikerbiet.
Om één uur pas de eerste, witte, koeien gezien op een klein veldje.
Onderweg nog twee, redelijk grote, Franse erebegraafplaatsen voor het landschap veranderde in weidegrond.
Een nadeel van die kleine weggetjes is het gebrek aan tankstations. Het dichtstbij was een Carrefour tankstation op 10 km. Moet kunnen. Er vlakbij een verkeersdrempel over het hoofd gezien. Campertje niet, die dook er boven op. Om 19.00 uur heb ik nog steeds geen kastje open durven maken. Alles wat niet in een kastje stond lag op de grond.
Er ging 97,6 liter diesel in. In het vervolg maar beter opletten. Ik heb eigenlijk toch wel een dorstig campertje.

In de Carrefour rondgekeken.
Onderbroeken gekocht want die zijn op. Tenminste de schone. En een soort Bossche Bol maar dan zonder chocolade. Maar wel met heel veel slagroom. Op de parkeerplaats smakelijk opgegeten. Genieten.
En een half gebraden kippetje. Hoef ik alleen in de oven te verwarmen.

Camperplaats gezocht. Een leuke beschrijving van een plaats in Dom le Mesnil op 10 km. Kwam me bekend voor. Klopte, ik was daar op 23 september j.l. Maar toen waren het café en de frituur wel geopend.
Gestopt om 16.00 uur na 244 km.