84e en 85e reisdag

Nederland, Amsterdam Zuidoost

Zaterdag 25 april
Om 08.00 uur opgestaan en gedoucht. Vannacht heeft het behoorlijk geregend en de lucht is dreigend donker. Maar meteen overgegaan op plan B. Plan A was op mijn gemakje zo dicht mogelijk langs de kust naar België te gaan. Plan B is om zo snel mogelijk naar België te gaan.
Om 08.25 uur vertrokken en de eerste uren op B-wegen gereden. Bij een warme bakker stokbrood en croissants gekocht en ’s middags op de snelweg beland. De hele dag droog gebleven maar wel een harde wind en erg koud. Net voor de Belgische grens sloeg de twijfel toe. Bij de Carrefour (de voordeligste met diesel in Frankrijk) tanken of zou het in België goedkoper zijn? Doorgereden en zodoende al om 15.00 uur op camping ter Hoeve in de Panne. Vandaag bijna 430 Km gereden.

Zondag 26 april
Om 08.00 uur opgestaan, gedoucht, croissants gehaald in de campingwinkel en die met een glas thee opgegeten. Om 08.50 uur met een zwaar bewolkte lucht vertrokken.

Al snel getankt; in Frankrijk 9 cent voordeliger, dat scheelt toch 8.10€. Maar toch 10 cent goedkoper dan in Nederland. Via de snelwegen naar Antwerpen, Breda, Utrecht en thuis om 12.35 uur na 296 Km.

Het einde van een enerverende reis. Niet tevreden over de georganiseerde Marokkoreis. Daarbij veel slecht weer, klapband, motorrevisie; ik heb wel leukere reizen gemaakt. Maar ik heb geen spijt dat ik deze reis gemaakt heb.

Vertrokken op 1 februari en in totaal 10664 Km gereden en 1620 liter diesel getankt.
Dat is een gemiddelde van 1 op 6,4, niet slecht.
Mijn campertje rijdt weer goed en ik kijk nu al uit naar juni want dan ga ik weer naar Italië.

Dit is het einde van mijn dagboek en dus ook het einde van de blogs op Pindat.
Iedereen bedankt voor de reacties op mijn verhaaltjes en het medeleven bij de pech.

Welkom thuis xxx

Desirée 2015-04-26 17:34:16

Welkom thuis in het allesbehalve lenteachtige Nederland. Wij hebben genoten van het reisverslag, de leuke ervaringen en meegeleefd met de tegenslagen, die er o.i. in wat te ruime mate bij zijn geweest. Bedankt dat je de Marokko-reis met ons hebt willen delen. HG.

Ria en Toon Andriesse Soest 2015-04-27 00:42:36

Welkom thuis. Het is hier ook koud al schijnt de zon vandaag weer. Wij hebben genoten van je reisverslag. Alwas de tegenslag met de camper niet leuk. Maar we leefden met je mee. En waren inderdaad blij dat we alles met je mochten delen. Groetjes Marike en Geert Jan.