Verder naar het zuiden.

Italië, Cropani Marina

Met blauwe lucht om 09.00 uur wakker geworden. Onder de douche, broodjes gehaald, toilet geleegd en op weg. Naar het zonnige zuiden.
Maar dat viel tegen. Het werd steeds donkerder en zelfs regen.
De omgeving was ook minder interessant; de Trulli hielden op na ca. 30 km.
Eigenlijk een saaie en zeer slechte weg. De Italianen staan erom bekend dat ze de slechtste wegen van Europa hebben en zelfs dan worden er nog bordjes geplaatst met uitholling overdwars gedurende 3000 meter.
Berg je dan maar. Alles wat niet spijkervast is opgeborgen zwerft door de camper. Zelfs de kastjes zijn niet veilig. Die rammelen gewoon open en dus gewoon leeg.
De camper was niet echt opgeruimd, maar dit slaat alles. Voordeel: nu kan je niet zien hoe vuil de vloer is want hij ligt helemaal vol.
Om 13.00 uur gestopt, espresso gedronken en 77 liter diesel getankt
Om 16.00 uur had ik er genoeg van. De I-Pad een camperplaats laten zoeken, maar de app weigert alle dienst?
Dezelfde app staat op mijn I-Phone en die werkte wel.
Een camperplaats op 3,5 Km aan het strand, gratis. Die is voor mij. Maar de tunnel onder het spoor was te klein. Volgende: Area Seba Park in Cropani Marina.
Campercontact sitecode 13260 op 5 Km.
Een mooi strak gemaaid grasveld waarop olijfbomen. Eerst een uurtje in de zon zitten soesen. Poesje gelokt door met brokjes te rammelen. Ik heb nog nooit een poes zo hard zien wegrennen. Het verkeerde merk brokjes?
Daarna verder gekeken; ook stroom en restaurant dat om 19.00 uur open gaat. Menukaart bevalt me wel. We wachten af.
Was lekker, Scaloppina con Gorgonzola e Funghi.

Dinsdag 22 mei 2018.
Slecht geslapen vannacht. Maagkrampen en overgegeven. Moet toch maar geen sla meer eten.
Drie honden van de buren hielden een blafconcert. Daarna liep de huisgans een half uurtje om de camper te gakken.
Om 4.30 uur begonnen de hanen met hun ochtendritueel.
Nu nog wachten op de moskee. Maar nee, die hebben ze hier niet.

Om 11.30 uur vonden ze dat de magere heg gesnoeid moest worden. Met zo’n lawaaierige en stinkende benzinesnoeier. Je wordt er gewoon wakker van! Wat is er toch met de ouderwetse heggenschaar gebeurd?

Blauwe lucht en knap warm in de camper. Eerst maar een paar toastjes met kaas gegeten en koffie. Voel me beter.

En toen moest het gras gemaaid met zo’n ouwe benzine maaier. Groot, lawaaierig en de hele plaats zag blauw van de uitlaatgassen.
Opeens rust, de motor sloeg af en hij startte niet meer.
Helaas deed een kannetje benzine wonderen.
De huisgans is vermeerderd. Zojuist liepen hij en z’n tweelingbroer langs de camper.

Om 13.00 uur hield het lawaai op en heb ik de plaatselijke gebruiken gevolgd. Om 14.30 uur weer wakker geworden door die verdomde heggensnoeier en gelijk werd de grasmaaier weer gestart.
De heggensnoeier bleek een kantenmaaier te zijn; net zo veel lawaai en vervuilend.

De middag besteed aan het vullen van bakjes met pilletjes. Je bent een paar uur bezig, maar dan heb je zes weken je pilletjes voor het grijpen.
Eén bakje is zoek. Vorige week op de grond gevallen en nooit meer terug gevonden.
Om 17.00 uur klaar en van een lekkere ijskoude Campari genoten.

Vanavond lekker gegeten, gebakken elastiekjes en grote garnalen. (Frittura di Gambari e Calamaris). Vergeten een foto te maken. Terug bij de camper een jong poesje weten te verleiden om een kaassnoepje te eten. Na het tweede snoepje rende hij weg, gaf over en daarna wilde niemand van het nestje, ca. zeven poesjes, bij mij in de buurt komen.

Woensdag 23 mei 2018.
Om 01.00 uur hoorde ik regen spatjes op het dak, dus snel de dakluiken dichtgedaan. Maar het duurde toch nog tot 03.00 uur voor het losbarstte. Donder en bliksem. Voordeel: geen blaffende honden, gakkende ganzen of kraaiende hanen.
Om 07.00 regende het weer (of nog steeds) en de lucht was pikzwart.
Om 10.00 uur blauwe lucht en stralende zon, dus snel opgestaan.
Eitjes gekookt voor bij de toast en een beker koffie.
En dan de camper opruimen, heb ik wel een paar uur voor nodig.

Helaas begon om 11.00 de geluidsoverlast weer. De toch al magere heg moet nog dunner. Om 12.00 uur begint het hard te waaien, de deur waait herhaaldelijk dicht met een hele harde klap. Ook verdwijnt de zon achter de wolken en wordt het gewoon fris.
Om 16.00 uur is de camper, zeker voor mijn doen, heel erg opgeruimd. Alleen ben ik één met schapenbont gevoerde pantoffel kwijt. Eigenlijk moet ik nog stofzuigen maar dat stel ik nog maar even uit.
Ook de koelkist weer aangevuld met twaalf blikjes bier, veertien halve liters Spa rood en twee flessen Campari. Ik kan er weer een paar dagen voort.
Ook vandaag weer lekker gegeten. Mixed grill oftewel Grigliata di Carne Mix con Patatine.
Het verblijf ook afgerekend, €10,00 per nacht incl. stroom, drinkwater en sani. Een vriendenprijsje.