51e dag

Marokko, Fez

Opgestaan en thee gezet. Zeer donkere lucht waar al snel spatjes uit vallen. Wifi en dongel geprobeerd. Geen wifi (alleen bij de receptie slechte wifi) en dongel geeft een heel klein beetje teken van leven. Maar je kan er niets mee. Enkele deelnemers hebben de camper naar de wasplaats gereden en die zien er nu weer keurig uit. Er is er een die heeft gewacht tot de regen met bakken omlaag komt en staat nu in de stromende regen zijn camper te wassen. Ik moet ook dringend huishoudelijk werk gaan doen en bijv. het toilet legen, maar ik wacht tot het droog wordt.

Inmiddels heb ik ook al mijn eindconclusie van de reis geschreven. Misschien te voorbarig, maar ik kan die altijd nog wijzigen voor ik hem publiceer over drie dagen.

Om 13.00 uur gaan douchen en ontbijt gemaakt. Er was al vers stokbrood bezorgd en ik heb eitjes gekookt, bacon gebakken en met een kop thee lekker opgegeten.
Veel deelnemers met een caravan zijn met hun auto naar de Carrefour en/of Marjane gereden. Uitgebreid winkelen; wat moet je anders doen met dit slechte weer?

De camping Diamant Vert hier in Fez is ruim, de ondergrond is leem met grind en er zijn stroken gras en het groen wordt goed onderhouden. De camping ligt beneden in een soort dal met goed sanitair (warme douches). Boven is de ruime receptie en een mooi restaurant. Ook zijn daar bungalows te huur waartussen groene grasvelden. Het geheel lijkt me erg nieuw en wordt zeker goed onderhouden.
Maar met regen is de ondergrond minder geschikt. Overal staan plassen met water. De vette leem blijft aan je schoenen plakken en dus moet je buiten je schoenen uittrekken want je hebt gegarandeerd grote bruine vlekken op de grond. Zelfs mijn trapje is nu na twee keer buiten geweest te zijn helemaal bruin.

Vriendjes geworden met een langharig poes. Een zachtmoedig beestje wat geniet van de aandacht. Snoepjes gegeven en kattemelk, de doos met brokjes kan ik niet vinden.
Maar zij was toch heel tevreden.

’s Middags is het even droog geweest en scheen er een mager zonnetje. Snel nog een paar foto’s gemaakt voor het om 17.00 uur weer ging regenen. Om 17.45 uur heeft George me weer naar boven gebracht voor de routebespreking en het diner.

Lekker gegeten, bijna de beste maaltijd van de hele reis. Om 21.00 uur weer terug in de camper, genieten van een campari en opruimen en alles vast zetten want morgen is weer een reisdag.