Wereldcruise, op weg.

Nederland, Soest

5 januari 2010

Vroeg op want Ilona brengt me om 05.00 uur naar Schiphol. Ruim op tijd aanwezig voor de vlucht naar Detroit, want vlak voor inchecken wordt gezegd dat er 2 uur vertraging is. Na een vervelende incheckprocedure (de securety had een cursus niet aardig zijn gevolgd) bleek de totale vertraging 4 uur te zijn. Dus nog twee uur in het vliegtuig gewacht. Ik was best blij dat ik 1e klas vloog, want dat geeft toch wel veel ruimte. Je kan van de stoel gewoon een recht bed maken over de volle lengte. Bij aankomst in Detroit na de wantrouwende immigratie ambtenaar en de custums die de koffers hebben uitgepakt, kregen we een nieuwe boardingkaart voor de vlucht naar Fort Lauderdale. Keurig geregeld alleen jammer dat deze vlucht ook 2 uur vertraging had vanwege de strenge vorst. Om 00.15 aangekomen bleek de transfer niet geregeld bij late aankomst volgens het hotel. Veel verontwaardiging bij de ca. 20 HAL passagiers. Toen ik zei dat ik een taxi ging nemen en vroeg wie er nog meer meeging wilde iedereen wachten op de beloofde transfer. Dus alleen naar het hotel en na een snelle douche lag ik om 01.00 uur in bed. De volgende ochtend hoorde ik dat de anderen om 02.00 uur toch maar een taxi hadden genomen. Enkelen hadden spijt niet naar mij geluisterd te hebben, anderen waren boos dat ik de groep verlaten had?