Van Olmeto-Plage naar Bonifacio.

Frankrijk, Bonifacio

Het wordt eentonig, weer stralend blauw. Stroomkabel binnengehaald, pootjes naar boven en dan maar proberen om eruit te komen. Maar daar is de tuinman weer. Met een grote takkenschaar knipt hij de laan vrij en kan ik zonder problemen vooruit wegrijden. Eerst naar de saniplaats. Toilet legen, water tanken en water lossen. De kraan lekt minder dan een douchebeurt, dus eens is het vuilwater vol. De camping afgerekend, €15 per nacht.
Onderweg stokbrood en croissants gekocht en op naar Bonifacio, naar de ferry. Slechts 71 Km.
Al vrij snel weer omhoog en bochtig. Wel stijl, 14%. Maar campertje deed het netjes. Dan een vrijwel rechte, vlakke weg. Eentonig bijna. Heerlijk.
Opeens: “scherp naar rechts” en de schrik slaat je om het hart. Recht omhoog, heel lang en 20%!!!! Je hangt schuin in je stoel en er vliegt weer van alles door de camper. Wat heeft hij het moeilijk, in z’n eerste versnelling met vol vermogen en nog maar een slakkengang. Maar hij kwam boven; ik ben trots op mijn campertje.
In de kleine haven gevraagd waar ik een ticket kon kopen en ik moest met spoed de oprijlaan van de ferry oprijden. Rennen naar het kantoor want hij vertrekt over 5 minuten. Snel afgerekend, wel duur €114, en terug naar de camper. Op de boot stonden bekenden te wedden of ik het zou halen. Want de trossen waren al los en binnengehaald; alleen de oprijplaat lag nog op de kade. De boot voer al voor ik in de ferry stilstond. 12.00 uur precies.