Langs de Costa Brava.

Spanje, Barcelona

Vlak voor de wekker afliep om acht uur kon ik hem uitzetten. Het is nauwelijks licht (wel blauw). Plasje gemaakt en weer in bed.
Om 09.30 uur werd ik weer wakker. Redelijke tijd.
De saniplaats voor de campers is ruim, maar met grote campers moet je krappe bochten maken. Het is me gelukt en zonder steken of afdakjes te verwijderen. Om 10.15 uur op weg naar het noorden.
Tot net voorbij Barcelona op snelwegen en daarna toeristisch de kust gevolgd.
Herinneringen komen weer boven; Calella, Pineda de Mar, Blanes, Lloret de Mar, Tossa de Mar; al die oude Spaanse toeristenplaatsen aan de Costa Brava. Letterlijk “Wilde Kust”.
Als klein manneke ben ik hier met mijn broer en ouders geweest. Ook in Barcelona. Cruijff was toen nog onbekend en FC Barcelona was een gewoon cluppie in Spanje.

Naar deze plaatsen heb ik ook mijn eerste reizen verkocht. Toen nog bij een baas. Zelfs kampeerreizen; gezinnen verbleven één of twee weken op een camping in een tent. Wij plaatsten daar die tenten, maar bij de eerste vluchten moesten de gasten de tenten wel zelf door de douane meenemen. Anders kwamen er veel te veel invoerrechten bij.
Later kwamen daar nog appartementen in Torremolinos bij. Hele volksstammen verbleven daar toen voor een vakantie. Maar ook overwinteraars waren een hele belangrijke doelgroep.
Bijna 50 jaar geleden Eugénie?

Ik dwaal af.
Na Barcelona een schitterende tocht langs de kust met veel smalle wegen en veel scherpe bochten, maar goed te doen. Na Blanes doorgegaan met de toeristische route. De navigaties werden er gek van en ik van hun.
Daarbij kwam dat er een behoorlijke sterke wind was opgestoken. Ik bleef sturen met dat ding.
Wat volgde was een smalle weg met alleen maar bochten; geen recht stukje weg van drie meter. Prachtige vergezichten langs de kust. Maar eigenlijk hadden die navigaties gelijk. Het was te vermoeiend. Blij dat ik in San Felix de Guixois weer de gewone weg kon volgen.
Maar toch genoten vandaag.
Om 15.30 uur aangekomen op camping Las Palmeras in Sant Pere Pescador na 234 Km.

Wat een schitterende uitzichten Rien. Memories....erg belangrijk en leuk om te lezen.

Desirée 2018-10-02 20:25:46

Ook bij ons komen nu weer herinneringen op. Eerst van het zwerven met de tent en later met de Camper. Jouw verhalen en belevenissen kietelen ons nog, zeker nu het zwerven voor ons voorbij is. Goede reis nog en zo mogelijk nog veel belevenissen, en geen Pech met je Campertje en uiteraard met je Zelf. H&K

Henny en Ko 2018-10-02 21:08:43

Toen ik dit aan het lezen was zat ik weer even 45 jaar geleden bij Sporthuis Centrum! Leuk! Geniet nog!

Anja Arends 2018-10-03 18:11:47

Allereerst, gefeliciteerd Rien. Ajax heeft geweldig gespeeld. Ook voor ons komen de oude herinneringen. Weer boven. Mooie verhalen. De laatste jaren stoppen we altijd in Blanes bij de terugreis vanaf Malaga. Altijd een beetje Nostalgie. Nog een mooi vervolg.

Wim en Tony 2018-10-03 20:55:24

Wat leuk Rien dat je onze oude werkplekken bezoekt. Dat roept veel herinneringen op. Nog veel plezier daar!

Eugénie 2018-10-04 15:18:07

Weer genoten van je verhalen en de foto's. Blijf genieten. Wij zijn weer thuis. Camper leeg gehaald en schoon gemaakt. En ingeleverd bij de dealer. Wij zijn nu camperloos. Nu wachten op de nieuwe.