Dag 2.

België, Brugge

Lekker uitgeslapen, even wakker geworden van de touringcars, maar weer in slaap gevallen.
Om me heen vertrekken er veel campers, maar er zijn er ook al drie gekomen.
Precies om 11.16 uur was ik klaar om de stad in te gaan en toen…. Juist, regen.
Even afgewacht maar toch maar gaan wandelen zonder paraplu, want paraplu, wandelstok en fototoestel is geen goede combinatie.

Met 15 minuten ben je in het mooie centrum met z’n oude huizen (veel trapgevels). Nog wezen varen in een rondvaartboot. Een fluisterboot, de enige in België en hij komt uit Giethoorn. 8€ betaald voor 30 minuten varen door de Leien met goede uitleg in Nederlands en Engels. Met paraplu in bruikleen. De moeite waard, je ziet echt de andere kant van Brugge.

Net iets te laat terug in mijn campertje; de laatste vijf minuten begon het echt hard te regenen en dan loop je op open terrein zonder beschutting. Behoorlijk nat naar binnen om 15.00 uur.

Ik vind het ongelooflijk hoe druk het is in Brugge op 21 oktober! De busparkeerplaats staat zelfs bijna vol en die is best wel groot. Groepen met of zonder gids in elke taal die je maar kan bedenken, jeugd en ouderen, alles krioelt door elkaar. Wel gezellig maar een ramp om foto’s te maken. Altijd staat er wel een toerist op, meestal met zo’n fel gekleurde paraplu.

Er is natuurlijk veel Belgische chocolade te koop maar er zijn ook veel winkels met een enorme sortering van de Belgische speciaal bieren. Zelfs de Carrefour, supermarkt, heeft een geweldige keuze en ook daar is voor elk biertje zijn eigen glas te koop. Als cadeautje twee Brugse Trippel met bijbehorend glas gekocht.