Onderweg.

Duitsland, Weil am Rhein

Om 09.30 uur wakker geworden en thee gezet. Om 10.15 uur vertrokken onder een stralend blauw lucht. Langs de Rijn blijven rijden tot Wiesbaden; daarna is het minder mooi. Bij de Lidl broodjes, croissants en biefstuk gescoord voor vanavond. Bij de ingang een automaat met goede koffie voor slechts €1.00. Snelweg gevolgd tot Basel. Onderweg bij een Autohof getankt tussen de echt grote jongens. Het autotankstation was erg druk en smal en bij de vrachtwagens was nog plaats. Wat heb ik toch een leuk klein campertje. De vrachtwagen voor me tankte voor €870.00, ruim 800 liter. Ik had aan 10% voldoende. Hier weer koffie en een Bockwurst mit Brötchen. Blijft lekker. ’s Middags zelfs warm in de camper; even met airco gereden, zo krijg je het vakantie gevoel.
Vlak voor Basel de snelweg af naar Weil am Rhein. Laat maar eens zie al die camperplaatsen meneer Garmin.
Het waren er diverse en ik sta nu gratis op een parkeerplaats aan de Rijn bij een stuw. Eigenlijk te klein voor een camperplaats. Het is een gewone parkeerplaats bij een parkje en restaurant. Er is maar één grotere plaats en daar sta ik dus. Géén faciliteiten behalve een vuilnisbak en bankjes.

Nu een lekker biertje. Maar de koelkast doet het niet; ijsblokjes zijn water en bier is lauw. Een lichte vorm van paniek slaat toe. Wat heet een lichte vorm? Vol paniek. Het nuttigen van de eerste levensbehoeften staat op het spel. Geen pils, geen campari! Morgen gelijk maatregelen nemen.
Weil am Rhein om 15.30 uur na 384 Km.
Coordinaten N47.61900 E 7.57381.