Van Cala Gonone naar Posada.

Italië, Posada

Blauw met een harde wind die de hele nacht al bezig is. Af en toe denk je dat het regent vanwege een roffel op het dak. Maar nee, dat zijn de naalden die van de bomen waaien. De hele camper ligt er vol mee. Dakluik staat open. Buren met de camper zijn weg en de twee paren met de drie kinderen zijn ook weg.
Zou dat zijn omdat ze gisteren wilden BBQ’en? Het vuur brandde net, de rook kwam omhoog en direct stonden er mensen van de camping bij. Ze werden naar beneden verwezen. Daar is een buitenkeuken met gezamenlijke BBQ en tafels en stoelen. Mooi gedaan.
Wifi gaf het gisteravond op en vandaag met moeite aan de praat gekregen. Heel zwak signaal. TV deed het een uurtje toen ineens accu 14,1 V, laadstroom 1,6 Ampère. Weg beeld.
Op de plaats waar vanmorgen nog een Duitse 4x4 terreinwagen stond heeft zich nu een Duitse alkoof camper gewurmd. Uiteraard met kinderen.
Om 17.00 uur nog even naar het dorp geweest en een pilsje gedronken op de boulevard. In de supermarkt nog een paar ons van die lekkere ham gekocht en ook de coppa (spek) kon ik niet laten liggen.
De scooter eigenhandig (dus zonder hulp) de garage ingeduwd, stoelen e.d. naar binnen en ik ben klaar om morgen weer verder te gaan. Alleen in de camper de zooi nog opruimen.

Camping Cala Gonone ligt in een groot bos met veel plaatsen, niet afgebakend, verscholen tussen de bomen. Voor campers en caravans bijna alleen bovenaan goede plaatsen, maar ook wel op andere plaatsen. Voor camperbusjes overal plaats. Best druk en veel auto’s met een klein tentje. De wegen zijn goed te berijden en van beton. TV ontvangst met vaste schotel bijna nergens mogelijk. Sanitair aan de oude kant maar schoon.
Douches, in de namiddag in ieder geval, kokend heet. Nieuwe sani-plaats voor de camper naast de ingang. Goede Pizzeria, geen restaurant en winkel. Zwembad nog niet open. Echt op loopafstand van het dorp. Aan de prijs, €20.00.

Donderdag 8 juni 2017
Weer mooi blauw en geen wind. Vroeg opgestaan. Om 10.15 uur de camping verlaten en weer de SS125 langs de kust naar het noorden genomen. De navigaties waren het bijna met elkaar eens, behalve toen ik de rondweg om een dorpje nam. Dat nam de Snooper niet. T/m waar ik weer de SS125 oppakte blijf hij kermen dat ik terug moest.
Een groot gedeelte van de weg is hagelnieuw, de middenstreep zit er nog niet eens op.
Ook heb ik echt héél lang achter een tractor gereden. 40Km per uur, ideaal voor een toerist als ik. Lekker om me heen kijken.

Opeens links en rechts van de weg marmergroeven. Ze groeven echt langs de weg de berg af. Tientallen meters diep. Snel op een inrit gestopt en een paar foto’s gemaakt.
En ineens was het gedaan. De weg was weer op zeeniveau en na 100 meter was er niets meer van te zien. Zelfs het stof was weg. Geen enkel souvenirwinkeltje in de omgeving te zien. Dat is in Carrara wel anders.

En in de middle of nowhere een Euro Spin. Brood gehaald en tomaten en mooie lapjes vlees voor de BBQ. Ook twee lekkere Tramezzini (sandwich van witbrood) belegd met tonijn en mayonaise. Langs de kust verder gereden, bijna vast gereden maar de parasols gaven mee, tot het dorp San Giovanni. Strand, wat terrassen en restaurants. Dat is het. Geen camping gezien.
Doorgereden naar Posada, 3,5 Km en Garmin wist weer een leuke route. Langs de binnenmeren over hele smalle weggetjes met haakse bochten. Zelfs een fiets als tegenligger had problemen gegeven. Overal op Sardinië heb ik bij de kustmeren flamingo’s gezien. En nu je op 2 meter van het water af rijdt zie je er geen enkele.
Ik zit op camping Ermosa en heb een leuk plaatsje tussen het toiletgebouw en het restaurant. Met twee pijnboompjes die voor net voldoende schaduw zorgen. Bij aankomst bordje receptie gesloten van 13.00 tot 15.30 uur. Eerst de camper de serviceplaats opgereden, gelost en geladen en toen de camping verkend. Onmiddellijk kwam er een jonge vrouw en die vroeg of ze me kon helpen. Snel ingeschreven, aan de stroom, pootjes uit en aan de pils. Pas 13.30 uur en 72 Km gereden vandaag.
Satelliet is hier geen probleem. De bomen zijn net hoger dan de camper. Ook hier is BBQ’en verboden. Dit jaar heeft het één middag geregend en alles is kurkdroog. Maar mijn vriezer zit nu overvol. Heel sterk en gratis Wifi.
In het restaurant gegeten, dood visje geserveerd met gegrilde groenten. Wie verzint dat nou? Voor de Tiramisu kom je hier terug.

Rein ik geniet van je verhalen en natuurlijk van de lekker makende foto's! Geniet! Lieve groetjes Anja

Anja Arends 2017-06-09 09:22:17

Zo te lezen heb je het nog steeds naar de zin! Niet dik worden hoor!

Tom en Marianne 2017-06-10 14:37:25

Daar komen onze eerste salontafels vandaan. Veel plezier nog