Onderweg naar Italië.

Duitsland, Weil am Rhein

De hele morgen de camper nog ingeruimd. Rond 12.00 uur kwam Joost helpen de laatste spullen naar binnen te brengen. Was wel zo gemakkelijk.
Na 14.00 uur vertrokken voor een korte rit naar Brabant. Slechts 160 Km.
Al snel gezien dat de diesel op was, dus aan de eerste de beste pomp gestopt op de snelweg. In de 100 litertank heb ik 102 liter diesel getankt. Toch knap van me.

Daarna echt op weg naar campervrienden die een rotjaar achter de rug hebben. Zeer warme ontvangst en was het was goed om te zien dat ze opkrabbelen en zelfs eind deze maand een paar weken naar een huisje in Frankrijk gaan.
En ook nog heel voorzichtig overwegen om dit najaar met de camper weer naar Spanje te gaan.
Ik hoop oprecht dat het gaat lukken; ze verdienen het.
Na een lekker diner nog wat over vroeger gepraat en redelijk vroeg naar bed.

Maandag 7 mei 2018.
Om 09.00 uur ontbijt. Met broodjes van de warme bakker, hedenochtend opgehaald.
Een waar ontbijtbuffet met grote keus. Jammer dat ik ’s morgens bijna niets eet. Een lekker croissantje, zacht gekookt ei, jus en twee koppen thee.
Mijn buikje was echt gevuld.
Na een hartelijk afscheid om 10.00 uur vertrokken; ik kreeg wel de croissantjes die over waren mee. Dus de lunch was ook al geregeld.

Over de Duitse Autobahn ging het voorspoedig zuidwaarts. Om 12.00 uur croissantjes gegeten en 66 liter gas getankt; om 14.00 uur Bockworst met broodje en 101 liter diesel getankt en om 17.30 in Weil am Rhein bij de Zwitserse grens aangekomen. Eerst naar de camperplaats bij het zwembad gekeken.
Een betaalde parkeerplaats en geen faciliteiten.
Dan toch maar weer op weg naar de vertrouwde plek aan de Rhein; zie je de boten weer vlak langs je heen varen. Geen faciliteiten, maar wel parkeren aan de rand van een parkje met op 100 meter een restaurant. Die er trouwens verdacht dicht uitzag, dus niet bezocht.