Van Alghero naar Arborea Lido

Italië, Sardinië

Onder een blauwe lucht langzaam op gang gekomen. Vlak voor ik alles opgeborgen had, gauw nog de reisverhalen van Tom en Marianne binnen gehaald. Leuk, heb ik vanavond weer wat te lezen. Toilet geleegd en om 11.00 uur begonnen aan wat een moeizame dag zou worden.
De twee navigaties hebben de opgravingen van Palmavera niet gevonden. Dan maar door naar Capo Cassia waar de grot van Nettuno te bezoeken is. Of via een trap met 1000 treden of met een bootje. Geef mij het bootje maar. Maar die ligt beneden in het water en jij staat boven aan de weg. Er is wel een heel slechte en steile weg naar beneden. Daar waag ik mijn campertje niet aan. Dan maar naar Alghero en kom ik langs de opgraving toch? Alleen een klein probleempje. Brug verboden voor >2500 kg. En daarom kon de navigatie er ook niet komen. Die stuurt me niet over zo’n brug. Brug goed bekeken en die houd me wel.
Palmavera, eindelijk. Parkeren langs de kant van de weg en dan de berg oplopen. Want de heiligdommen zijn allemaal bovenop gebouwd. Niet dus, grommend weer doorgereden. Ondertussen 12.20 uur en nog geen barretje gezien.
Navigatie aan naar Oristano. Maar daar raken ze allebei overstuur van. Teveel weggetjes en teveel afslagen. Rustig maar, eerst naar Bosa. Hadden op een moment allebei een verschillende mening en ik nam de koninklijke oplossing en nam een derde weg. Had ik beter niet kunnen doen. Totaal verkeerd en terug gereden.
Eindelijk op de goed weg probleemloos naar Bosa; wat een prachtroute. De struiken aan de kant van de weg hebben de meest mooie (herfst)kleuren. Honderden barretjes gezien, nergens parkeerplaats. Nog steeds geen espresso en croissant.
Soepel door naar Oristano, nog steeds mooie weg.
Minder stijle wegen en ook veel bochten maar ruimer. In de buurt van de camping, in Torre Grande, deze geprobeerd in de navigatie te zetten. Ze kenden beiden de naam van de camping niet, maar ze kenden ook de straat niet. En ik heb geen GPS coordinaten.
Met het nodige tijdverlies Camping Spinnaker toch gevonden. Een rot eind lopen naar de receptie, maar daar is ook de bar. Eindelijk espresso. Een lief meisje maakt het in orde, maar er komt geen water uit de machine. Wat ze ook probeert, geen koffie.
Eerst dan maar een plekje uitzoeken en daarna koffie.
Niet zo’n groot kampeergedeelte maar wel veel plaatsen. Kleine plaatsen tussen dunne hoge bomen. En veel campers. Ik had er geen goed gevoel over en ben weg gegaan. 1 Km verder is een camperpark: gesloten. In Oristano nog gekeken naar camperplaatsen, maar dat zijn gewone parkings in achterbuurten op een betonnen- of asfaltplaat. Zucht.
Via de SS126 naar het zuiden dan en maar kijken wat er van komt. Na 11 Km zou er een camperplaats zijn. Ik rijd langs een meer en zie flamingo’s. Niet te fotograferen: tegen de zon in en op drie meter achter mij rijdt een echte touringcar. Niet onverhoeds remmen! Vlak voor de afslag naar de camperplaats een bord hotel met camperpark 4 Km rechtdoor. Zal wel, maar ik ga eerst hier kijken. Twee campers kwam ik tegen. Camperplaats afgekeurd? Parkeerplaats met klinkers en een Zwitserse camper naast de bar en restaurant. Mijn voorwielen staan bijna op het strand en ik kijk uit over de zee! En het restaurant is open vanavond. De mooiste plaats op deze reis tot nu toe!
’s Avonds goede zalm-carpaccio en gefrituurde inktvis met frietjes gegeten. De inktvis was deze keer lekker. De enige andere gasten waren de Zwitserse campers.
Aangekomen om 16.30 uur na 184 Km.
Area Communale Cotto Cielo
Coordinaten N39.80180 E8.54753
Lungomare
Arborea Lido

Als je zonder krassen terugkomt, dan heb je geen echte vakantie gehad! Rien, je humor werkt verfrissend in een bloedheet Portugal.