Dag 4.

België, Sint-Margriete

Vroeg op, 08.00 uur, om foto’s van de campers te maken. Een deelnemer had zijn camper een paar meter op straat gezet buiten het parkeervak. Daar stond hij waterpas. Een raar gezicht.

Dan een kort tochtje naar Sluiskil. Onderweg nog een paar vragen voor de puzzeltocht beantwoord. De helft gaat met een bootje naar de sluizen van Terneuzen. De andere helft met de lijnbus. Terug andersom. Jammer genoeg heeft het bootje zich verslapen, 20 minuten te laat. Maar wel een leuk tochtje. Een film over de sluizen en de toekomstige uitbreiding gezien en in de kelder van de brug geweest.
Een machtig gezicht al die hydraulica en we hadden geluk. De brug ging open en we hebben de boel in werking gezien. Dan met een treintje naar het busstation en om 13.00 uur weer terug bij de campers. Een deelneemster vroeg of ik met haar een kaartje wilde nemen. Want een kaartje kost 3€ voor 1 en 2 personen. Natuurlijk gedaan en OV-kaart weer teruggestopt.
Achter mij ook een los kaartje; 65+? Bijna! Dat is dan 6€.

Nu is het wachten op de busgasten en dan gaan we met tussenpozen op weg naar de camping. Ik mag om 14.50 uur weg als bezemwagen, de eerste is om 13.50 uur weggegaan. We rijden een alternatieve route en onderweg moeten weer vragen beantwoord worden.

Een moeilijke rit, bijna iedereen is wel verkeerd gereden. Ik heb nadat ik fout zat de kortste weg naar Philippine gereden en daar de route weer opgepakt. Maar wel een apart deel van Zeeuws-Vlaanderen en België gezien over hele smalle weggetjes die je anders nooit zou rijden. Zelfs per fiets ga je eraan voorbij omdat je denkt dat ze op een erf uitkomen.
Om 15.51 uur aangekomen op de camping en toen was nog lang niet iedereen binnen. De laatste kwam om 17.20 uur en toen werden de Sint Bernhards weer terug geroepen.

We staan op camping “De Zoetelaar” in Sint Margriete (B) die speciaal voor ons de deuren heeft geopend. Een grote weide met schitterend gras en iedereen zijn eigen stroom- en wateraansluiting en vuilwater afvoer. Elke plaats is 120m2 groot. Wifi is niet in werking.

’s Avonds een vragenlijst gekregen (veel antwoorden staan in het routeboek) die morgen ingeleverd moet worden.