Laatste dag in Sitges.

Spanje, Sitges

Bijna een week op camping Sitges gestaan. Tijd om weer verder te trekken.
In de loop van de week werd de camping steeds leger en gisteren was het hoogtepunt. Of beter dieptepunt. De camping is werkelijk leeggestroomd. Het weekend begon vrolijk met de bewoners van de seizoenscaravans. Spelende, soms krijsende, kinderen en overal wat te zien. Maar de voortenten werden schoongemaakt en ingepakt; de vuilnisbakken overvol en al ’s middags rolden de eerste caravans de camping af.
Vanmorgen vertrokken ook veel toeristen en er staan nu nog maar een paar campers en een enkele caravan. Vnl. Engelsen en Fransen en een verdwaalde Nederlander. En een tiental seizoenscaravans zonder bewoners.

Ik heb me de laatste dagen vnl. bezig gehouden met nietsdoen. Ben ik redelijk goed in geworden. Uitslapen, siësta en vroeg naar bed. Aan andere dingen ben ik niet toegekomen. En bijna iedere dag gegeten. Veelal in het restaurant hoewel de kwaliteit uiteindelijk toch tegenviel.
Maar soms was er een verrassing zoals gisteren: het schaaltje met scherpe tomatensoep en daar de mosselen in gekookt. Met een paar stukjes stokbrood. Een espresso toe en een pilsje erbij. Nog geen €10. Voortreffelijk gegeten.
Daarbij komt ook nog dat in de bediening hele lieve mensen werken. Zelfs nu nog terwijl over 14 dagen het seizoen met zijn lange dagen eindelijk afgelopen is en de camping dicht gaat. Een beertje meer dan waard.

Elke dag is het mooi weer geweest, blauwe lucht en lekker buiten zitten. Zelfs vandaag; begon donker maar na 12.00 uur brak de lucht en is er een stralende zon.
’s Nachts is het fris maar dan heb ik de CV aan (op 230V). Heel zachtjes, net de paar graden om het behaaglijk te houden. Die heb ik volgens mij nog nooit eerder gebruikt.

Vanochtend mijn bloedsuikerspiegel getest. Moest ik goed in de gaten houden i.v.m. mijn nieuwe pilletjes. Gelukkig niets verontrustend. Nu mijn bloeddruk nog, maar ik denk dat die meter nog thuis ligt.

Vanavond weer lekker gegeten. Calamaris Andaluza. Gefrituurde inktvisjes, een kleine portie maar voor mij een complete maaltijd. En weer onder de €10 een lekkere maaltijd. Afscheid genomen en pluche achtergelaten. Ze zag het net voor ik de zaal verliet en werd luidkeels bedankt. Dat iemand zo blij kan worden van een tomaat.

Nu vroeg naar bed en morgen gezond weer op om weer op pad te gaan.

Ha ouwe reus! Voor jouw doen is een hele week op een camping staan denk ik wel bijzonder. Maar laten we eerlijk zijn: veel slapen en lekker eten en drinken, dat is toch een hoofdbestanddeel van een goede vakantie. En als het weer dan ook een beetje meezit dan zijn we tevreden. Een camping die langzaam leeg loopt dat zijn we in het naseizoen wel gewend. Wij staan momenteel op de camping in Fontes tnv Beziers. Ook deze camping is al bijna leeg. Momenteel hebben we een paar dagen met veel wind maar regen hebben we in weken nog niet gezien. En de zon die blijft maar schijnen. Jij bent nu waarschijnlijk noordwaarts aan het rijden. Hopelijk staat er langs de kust bij Perpignan niet te veel wind. Rien, een goede reis en nog mooi weer.