45e dag in Tamtattouchte

Marokko, Tinerhir

Lekker uitgeslapen en wakker geworden met een blauw lucht maar wel een harde koude wind.
Niets gemerkt van de groep die vanmorgen om 09.30 uur uit wandelen ging. Met busje naar de Palmeria en dan ca. twee uren lopen. Een oase met palmen en landbouw. Met 12 man hebben ze gewandeld en uitleg gekregen over de landbouw en irrigatie. Ook een particulier huis (hutje) bezocht en de wandeling was goed te doen over de smalle dijkjes tussen de landbouwgronden. Het is net Indonesië met z’n rijstvelden. Thuiskomst 14.30 uur.
Iedereen zeer tevreden want deze excursie was veel beter dan gisteren.
En stond niet in programma want was een idee van de campingeigenaar. De gids was de Duits sprekende bestuurder van de terreinwagen van gisteren. Kosten 70 Dirham.

De camping Baddou is wel mooi. Vrij nieuw met goed sanitair, voldoende douches met wisselbaden van zeer heet tot zeer koud en voldoende normale toiletten met toiletpapier. Op diverse plaatsen waterpunten en genoeg stopcontacten. Volgens opgave slechts 4 Ampère maar ik denk meer want iedereen heeft zonder problemen elektrische bijzetkacheltjes geplaatst ’s nachts. Er is een mooi gratis zwembad met helder koud (!!!) water en ligbedden. En zoals meestal fijn grind. Je zakt niet weg, ook niet als het regent.
Met onze groep vrij vol, ben benieuwd hoe het zal zijn met een grote groep. Men verhuurt hier ook kamers en de eigenaar is zeer behulpzaam. Je kan de was laten doen.

Wilfried is het dak van zijn camper geklommen en heeft de schotel gedemonteerd. Er is iets afgebroken waardoor hij niet meer zijn nulpunt vindt en dus is de schotel onbruikbaar.
Marijke en Theo zijn de foto’s kwijtgeraakt op de computer van 2 t/m 6 maart. Teveel opgeruimd. Precies de dagen in Marrakech. Heb ze mijn foto’s gegeven en gezegd dat ze mochten gebruiken wat ze wilden en ze ook allemaal mochten weggooien. Ze waren heel blij want in een fotoboek over deze reis horen natuurlijk foto’s uit Marrakech.

Om 16.00 uur met z’n allen BBQ. De eigenaar heeft ’s morgens de BBQ schoon gemaakt en wie wil mag meedoen tegen betaling van 110 Dirham. Je krijgt soep, kip en dessert.
Ik doe niet mee, ik ga lekker eten. Ik heb nog een pizza in de koelkast die ik vanavond, na de route-uitleg om 18.00 uur, in de oven ga doen. Met z’n veertienen hebben ze gebarbecued.

Maar eerst de camper opruimen. Toen ik kastje opende viel er van alles uit. Zelfs door de deur naar buiten. Buren hebben alles weer aangegeven en daarna heb ik glas geruimd want de glazen schalen van de citroenkaarsen waren gebroken.

Geprobeerd te internetten, maar de wifi is hier echt heel zwak. Krijg geen blog en geen foto verstuurt.