Nog steeds Savona.

Italië, Ligurië

Om 09.30 uur opgestaan met een blauwe lucht, maar weer een koude wind. Vannacht de kachel weer aangedaan. Het was 17˚C. in de camper.
Vanmorgen de beren van de bijrijdersstoel gehaald. Die gaan naar hun nieuwe baasjes. Ik heb geen last van ze gehad en zal ze missen. Een raar gezicht zo’n lege stoel.
Heel veel vaste caravans zijn gisteren weer voor het weekend bewoond. En de hele ochtend komen er ook veel aan. Geeft wel meer sfeer. De honden hebben ze ook meegenomen. Dat is dan wel weer jammer.

Om 13.00 uur naar de bar gegaan en daar wat rondgehangen tot 19.30 uur. Toen met de scooter achter Salvatore en Luis aan naar het huis van Evelin en Max. Moeilijk te bereiken. Of héél veel trappen of via een smalle stijle weg. Luis en Veronica namen de trappen. Voor Salvatore en het door hem bereidde eten stond Max te wachten met een speciaal gekochte Suzuki die door de smalle straat kon. Ik met mijn scooter er achteraan. Maar de weg was ineens te stijl voor mijn scooter. Maar daar kwam Max aangerend en die gaf me de zwaarste 10 meter een duwtje. Helemaal aan eind was het huis. Eerst nog een trap, nu maar 35 treden.

Heel gezellige avond. Het is mooi om te zien hoe goed de drie kinderen en hun partners met elkaar omgaan. Poepluier bij Valentino? De twee ooms Luis en Luca (a.s. vader) verschonen hem. Angelica blijkt in haar eigen omgeving minder timide te zijn dan ik dacht, maar wat een lief meisje. Vol verbazing werd naar de beer gekeken en heel voorzichtig aangeraakt. Maar snel was het goed en begrijp je waar het woord knuffel vandaan komt. De beer is wel op de groei. Want zittend is hij nog een kop groter dan Angelica.

Ook met Melissa gaat het goed. Ze is bijna uitgerekend en wil dolgraag van haar echt dikke buik af. Het is zwaar voor haar, temeer om dat zij tot en met vandaag in haar eigen kapsalon gewerkt heeft. En zulke lange dagen met staand werk eist zijn tol. Zij en Luca verheugen zich echt om de komst van hun eerste baby. De eerste knuffel hebben ze al.
Jammer dat Fiora er niet bij is. Die is naar haar vader op Sicilië die hartproblemen kreeg vorige week.

Na 23.00 uur afscheid genomen en Salvatore, Luis en Veronica namen de 135 traptreden naar beneden. Ik was erg blij met mijn scooter en dus maar 35 treden, hoewel de weg daarna stijl naar beneden ook niet echt makkelijk was.
Om 23.30 uur bij de camping aangekomen, de scooter buiten aan een paal gebonden en doodmoe op de bank met een Campari terug gekeken op een fijne avond.

Zondag 30 april 2017
Weer blauwe lucht om 10.00 uur, De camping is gisteren helemaal vol gebouwd met de verwachte campers. Ik heb geluk met mijn vrije uitzicht op de zee. Voor mijn deur is de Jeu de Boules plaats; leuk. Het is erg vol; ik zou niet weg kunnen omdat ik de draai niet kan maken, maar het is erg gezellig.
Om 11.00 uur worden de eerste BBQ’s al aangestoken. Het begint lekker te ruiken op de camping.
Om 12.00 uur kwam de campingbaas me vertellen dat mijn scooter buiten het hek stond en dat ik die binnen moest halen. Ik ga straks ermee weg. Ook goed. En of ik weet dat mijn vuilwater lekt? Al jaren, maar is veel werk (dus duur) om te herstellen. Maar dat ga ik hem niet vertellen.

Na 13.00 uur naar de bar gegaan. Daar was het een stuk rustiger dan gisteren. Pijn in mijn knie, de rottrappen gisteren, de zon ging weg en ik ook. Voor mijn campertje gezeten tot het echt te koud werd. Op Eurosport naar snooker gekeken en naar de bekerfinale op SBS6, gemarineerde kipstukjes (vleugeltje, drumstick etc.) gebakken en met brood opgegeten want de frituur zal niet lukken met 3 ampère en vroeg naar bed gegaan.

Wij staan aan de Moezel en hebben de langste hangbrug van Duitsland bezocht in Geierlay erg bijzonder en ver daar in de omgeving gewandeld.