Onderweg, dichterbij Paestum.

Italië, Paestum

Voor achten al wakker, stralende zon. Toch maar even blijven liggen ondanks dat het vandaag een reisdag is.
Scooter en stoel in garage, water gevuld, WC geleegd, pootjes omhoog en stroomkabel binnen gehaald.
Niets vergeten? Oh ja, afrekenen, € 13.00 per nacht. Dan op weg.
Maar ……. de camper start niet. Helemaal dood.
De versnellingspook in parkeerstand gezet en ja hoor, direct contact. Het lijkt zo eenvoudig maar voor je erachter bent,……
Om 11.00 uur was ik op mijn bestemming:
Camperplaats Area Fattoria del Casaro in Paestum. Vandaag gereden 4 Km.
Gisteravond gevonden op de app.
Campercontact Sitecode: 8036. Kosten € 10.00 per nacht.

Op 400 meter van de tempels en het is een buffelfarm en productiebedrijf voor buffel mozzarella. Geen Wifi maar wel restaurant en winkel, geopend tot 20.00 uur. Vers brood, elke dag zelf gebakken. Tussen de olijfbomen, beter kan je niet staan; de schotel steekt boven de bomen uit. Water en 230V op vijf meter.
’s Middags wat rondgekeken en verstoppertje gespeeld met een hagedisje. Zo was hij er en zo was hij weer weg. Tot nog een redelijke foto kunnen nemen.
Vóór zessen ging ik naar het restaurant maar dat was gesloten werd me gezegd. En ze spraken alleen nog Italiaans. Dat was me te gortig.
OK, Italiaans daar kan ik me ook in uitdrukken. Ik kon dus nog wel een koude schotel bestellen, een schnitzel lukte echt niet. Geen vriendjes in de bediening gemaakt, maar wel met een pikzwart poesje. Samen zijn we door de koude schotel gekomen. Maar mozzarella lustte hij, net als ik, niet.
Vannacht staan we met vier Nederlandse, twee Belgische en één Duitse camper op deze camperplaats.

Tegen beter weten in gisterenavond toch de schotel weer opgestoken. Hij werkte vorige week niet. Ging alleen omhoog en zocht geen zenders.
Nu draaide hij vrolijk rond en vond de Astra 3.
Alleen de CanalDigital card deed het niet. Op internet gezocht hoe ik de card kon activeren, maar voordat ik zover was, klonk er geluid en toen beeld.