Baltisch Staten, Amsterdam, weer thuis.

Nederland, Amsterdam Zuidoost

Dinsdag 6 oktober
Met regen opgestaan, weggegaan en vandaag alleen maar in de regen gereden over smalle wegen. Om 12.00 uur had ik er genoeg van en een camping opgezocht. Die moest stroom hebben en Wifi en een geopend restaurant. Die was er op 45 km afstand. Dus om 13.00 uur eindelijk weer een espresso uit eigen keuken. Camping am Deich in de buurt van Emden is een echt mooie grote, groene camping. Met prachtig verwarmd sanitair gebouw. Maar aan de prijs 24.40€. Schnitzel met frietjes gegeten, niet geweldig.

Woensdag 7 oktober
Om 07.00 uur wakker gemaakt door zware machines die de zeedijk aan het versterken zijn. Mooi zonnetje maar op de camping kun je niet blijven met dat lawaai. In de buurt is een zeehondencrèche. Volgens de website zijn er 19 zeehonden in de opvang, niet zo veel dus. En Pieterburen? Daar zijn 59 zeehondjes en ligt meer op de route.
Navigatie ingetoetst, geen snelwegen en op weg door het vlakke Noord-Duitse en Groningse land. Over smalle wegen dwars door dorpjes gereden waar ik nog nooit van gehoord had.
Om 13.00 uur in Pieterburen en de zon was weg. Entree 7.50€ en nu van dichtbij zeehondjes fotograferen. Maar dat valt tegen.
Een afzetting houdt je ver van de bassins en er staan hekken omheen. Viel mij heel erg tegen. Ik vindt het de lange omweg niet waard. De toegang ok, is voor een goed doel. Na lang zoeken een camping gevonden op 80 km met geopend restaurant. In Franeker, camping Bloemketerp met een restaurant wat door de week niet open is. Het zoveelste foutje in de ACSI-gids. Om 16.00 uur aangekomen na 240 km. Vergeten Wifi te kopen en na 17.00 uur receptie dicht.
’s Avonds in de Dorpsherberg een lekkere tournedos gegeten met gebakken aardappelen en een Irish Coffee toe. In de camper nog een laatste espresso genomen met een Grappa.

Donderdag 8 oktober
Gisteren de navigatie op naar huis gezet. Geen snelwegen, ruim vijf uur. Wel snelwegen 90 minuten. Keus is dus eenvoudig en ik kan nu ook uitslapen. Om 13.00 uur thuisgekomen na 123 km.
De hele reis was 5221 kilometer en eigenlijk heb ik toch genoten van elke kilometer.
De reis is ten einde en dit is dus ook het einde van mijn dagboek.
De volgers wil ik bedanken voor hun reacties; zo heb ik nog een beetje contact met thuis.

Welkom thuis, Rien. Dankjewel voor het schrijven en sturen van alle verslagen. Zo hebben we leuk kunnen meegenieten.

Ilse 2015-10-08 17:44:31

Hoi Rien, Blij dat je weer heelhuids thuis bent. Zal je verslagen missen en wacht dus af wat de volgende reis gaat worden. Geniet maar lekker van je eigen huis zonder wielen. Doei, doei

Marysia 2015-10-08 19:26:40

Goed verhaal, Rien, goede reis geweest, blijkbaar. Van iedere kilometer kunnen genieten en toch heel wat ervaren hebben wat niet strookte met je verwachtingen, is een gave. In ieder geval bezorgde het één en het ander mij als volger veel leesplezier en a.h.w afgeleid reisplezier.

Ger de Graaff 2015-10-09 00:10:26

We hebben met veel plezier je verslagen gevolgd en zijn benieuwd wat je volgende reis gaat worden. Bedankt voor alle informatie. Groetjes Tom en Marianne

Tom Haenen 2015-10-09 08:05:57

Hallo Rien, fijn dat we met jou mee mochten rijden door de Baltische staten , Polen en Duitsland.Hartstikke leuk om jou reisverslagen te kunnen lezen. Bedankt en graag tot een volgende reis. Groetjes Wim en Tony

wimton.gaat.weg 2015-10-10 12:05:24

Hallo Rien, Wat ontzettend leuk, zo weken je verslagen te lezen, genoten! Fijn ook weer thuis toch. Lieve groetjes Ebelien