76 reisdag naar Islares

Spanje, Islares

Om 08.00 uur opgestaan, gedoucht, thee gedronken, water getapt en geloosd en toilet geleegd. Voor 09.00 uur vertrokken met zwaar bewolkte lucht. Gaan we niet drooghouden, dus vandaag maar kilometers maken. Gijon leek me wel een goede bestemming en volgens mijn navigatie kom ik daar om 16.00 uur aan. We zien wel. Snelweg en tolweg genomen; wel prijzig trouwens die tolwegen. Wat mijn navigatie niet wist is dat er een compleet nieuwe (gratis) snelweg is gekomen, de A8/E70. Dat scheelt uren. Dus om 14.30 uur al in Gijon. Te vroeg, nieuwe bestemming Santander. Daar in de buurt aangekomen blijkt er geen enkele camperplaats of open camping in de buurt te zijn. Dan maar de eerstvolgende camping, 64 Km verder.

Camping Playa Arenillas in Islares heet mij om 17.15 uur na 638 Km hartelijk welkom. Alles is in bedrijf, zelfs het restaurant, bar en winkel en er staan diverse (ook Nederlandse) caravans. Een keurige plattegrond met informatie in vlekkeloos Nederlands hoort bij de service.

Helaas bijna de hele dag regen en koud. Soms zelfs maar 9˚C buiten. Pas om 16.30 uur kwam er een beetje zon en kon ik de mooie groene bergachtige omgeving zien. Maar dat duurde maar een uurtje. Meteen na aankomst de kachel aangedaan, net zoals de vorige zes nachten.

Meteen begonnen met de laatste blogs te plaatsen. Dat ging wel, maar met de foto’s ging het goed slecht. Ik ben even gaan eten, lekkere inktvis, om tot na 24.00 uur te proberen foto’s te plaatsen. Zeer slechte WiFi en nog wel betaald ook (1€).

De foto's van vandaag zijn bloempjes die ik nog over had.