11e reisdag

Spanje, Motril

Gisteren een slechte dag. De hele dag donker, koud en met een harde wind. Alleen even mijn campertje uit geweest om de rechterbuitenspiegel te verstellen. Was ermee tegen een boom gereden op de camping.
Op internet opgezocht wat dat lampje op mijn dashboard betekent.
Remmen: onmiddellijk service
De remvoeringen zijn wat dun, maar volgens van Blokland en de jongens van de Shelter gaan ze nog wel 10.000 Km mee. En ik denk dat zij het beter weten dan zo'n eigenwijs lampje.

Vanmorgen niet zo vroeg vertrokken, kwam wat moeilijk op gang. Maar zonder schade van de camping afgereden. Smalle paadjes, maar het mooie witte hekje, precies op de hoek en zelfs mijn breedtelampjes zijn onbeschadigd.
Na brood, croissants en appeltaart gekocht te hebben om 10.00 uur vertrokken.
Boven de kust hing een schip met zure appelen en omdat ik niet op de smalle wegen de hele dag mijn ruitenwissers aan wilden hebben, via het binnenland (snelweg) gereden. Prachtige, vaak nieuwe, snelweg; echter zonder parkeerplaats en tankstations. Dan moet je de snelweg af. Het weer viel alvast mee, wel donker maar droog. Door enorme velden met sinaasappelboompjes gereden, tot de bergen kwamen. Toen werd het dor en koud en in de bermen en op de velden zelfs nog sneeuw. Maar ook de zon ging schijnen dus de goede weg gekozen? Bij het derde of vierde tankstation waar ik het probeerde een detailkaart van Andalusia gekocht. En ze hadden ook nog koffie.

Het laatste stukje fout gereden; het nieuwe stukje snelweg kende de navigatie niet en de nieuwe afslag werd door haar (en door mij) dus ook niet herkend. 12 Km omgereden en om 15.45 uur kwam ik aan in Montril na 403 Km gereden te hebben. Ik sta op camping Playa de Poniente. En, hoe toepasselijk, aan het strand gelegen.

Een lelijke camping met veel vaste plaatsen waar caravans staan in blauw zeildoek verpakt. Bouwwerken om de caravans heen die ingestort zijn, maar ook redelijk veel overwinteraars die wel aanwezig zijn. Kleine plekjes, te klein voor mijn campertje. Het paste wel, maar dan kon de rijweg niet meer gebruikt worden.
De oplossing was om op een iets breder plaatsje mijn campertje diagonaal neer te zetten. Met veel steken en aanwijzigingen van een Nederlander en de Duitse buurman is dat gelukt. Sta maar een klein stukje op straat. Maar toen bleek ik een breedtelampje er niet alleen af gereden te hebben maar was deze ook onherstelbaar stuk. De buurman probeerde er nog wat van te maken, maar zonder morren monteerde hij het nieuwe lampje wat ik hem voor hield. Had ik op voorraad maar is wel mijn laatste lampje. Nu nog alleen wat groene verf van de bumper poetsen.

Snel in de zon gaan zitten (14 graden) met een biertje maar het werd donker en koud. Weer die wind. En toen ging het regenen. Hamburgers gebakken en tv gekeken. Na 24.00 uur naar bed gegaan. Zeer laat voor mijn doen, maar morgen mag ik vast uitslapen.

DIENSTMEDEDELING
Mijn E-mail account dekkerrien@hotmail.com kan ik momenteel niet benaderen.
Wil je mij iets berichten, gebruik dan dekker.rien@telfort.nl

Het zit je met het weer nog niet helemaal mee, maar het wordt steeds beter Rien. Hou vol! Hopelijk hebben alle volgende campings wel een ruim plaatsje voor je camper. Groetjes

Tom Balm 2015-02-12 19:25:40

Hier ben ik nog een keer. Ik zag zojuist op weer.nl dat het morgen in Motril 15 gr is en 9 uur zon. Zoek je zonnebril maar vast op!

Tom Balm 2015-02-12 19:29:58

Groetjes Geert Jan

Geert Jan 2015-02-12 22:35:50

Moet wel mooier weer worden. Maar het is hier ook koud Rien. Dus je kan beter daar zitten.