Verblijf in Varazze

Italië, Varazze

Vannacht heeft het hard geregend met hevige donder en bliksem. Eén blikseminslag zo dichtbij dat ik rechtop in bed zat.
Het bleef maar regenen en de hele camperplaats is één grote vijver. Wekker maar uitgeschakeld.
Even na 11.00 uur wakker geworden; nog slechts enkele drupjes en al het water was, op een paar kleine plassen na, weg. Toch mooi spul dat split.
Koffie gezet en na zitten denken wat ik tot 16.00 uur moet doen. Want dan komt Salvatore. Ik ben er niet uitgekomen.
Op mijn nieuwe rode scooter een rondje door Varazze gemaakt. Maar met een dreigende lucht en middagsluiting van de winkels is er niets te beleven.

Precies op tijd kwam Salvatore en ben ik meegereden naar Fiora en de drie kleinkinderen. Ze hebben nu een crèche aan huis; de meiden werken en oma voedt de kinderen op. Zo gaat dat al generaties lang in Italië.
Was een leuke avond; de zoon Luis en neef Marco kwamen ook even gedag zeggen en na 19.00 uur (sluiting kapsalon) kwamen de meiden ook langs om mee te eten en de kinderen op te halen. Angelica en Valentino van Evelin en Emanuel van Melissa. Tenminste twee van de drie. Valentino blijft er slapen. En de volgende ochtend worden ze weer ingeleverd. Vorig jaar had ik van die grote beren meegebracht. Die zijn nog steeds hot. Valentino was er zelfs op in slaap gevallen.
Lekker gegeten en om 22.00 uur weer voor de camper afgezet.

Donderdag 10 mei 2018
Uitgeslapen en met een verstopt zonnetje wakker geworden. Lekker gedoucht en verder me met van alles en niets bezig gehouden en niets gedaan. Ik denk dat Tom dat een lummeldag noemt.
Om 16.00 uur kwam Salvatore me weer ophalen en daar weer lekker gegeten. Om 22.00 uur thuis en direct naar bed.

Vrijdag 11 mei 2018
Om 08.00 uur de wekker en stralende zon. Een reisdag wordt het vandaag.
Maar daar is niets van gekomen. Ik voelde me absoluut niet lekker en ben weer in bed gekropen. ’s Middags de camper een beetje opgeruimd en opnieuw ingericht. Je ziet totaal geen verschil. Voor 18.00 uur stonden we met meer dan 40 campers. Zonder uitzondering Italianen. Mijn campertje was dus een vreemde eend in de bijt. Maar dit veld voldoet wel aan de enorme vraag naar camperplekken.
’s Avonds een stukje vlees gebakken en toch maar weer vroeg in bed gekropen.