Nog steeds in Posada.

Italië, Pasada

Mooi blauw met licht verkoelend briesje.
Ik kreeg bericht dat ik een nieuwe volger heb op de blog bij dekkerrien.wordpress.com .
Blij verrast want ik wist eerlijk gezegd de naam van deze site niet meer. Was n.l. veranderd. Hier staan de blogs op van de cruises uit 2010 en 2013.
Niets gedaan vandaag behalve koffie drinken, ontbijten, een beetje lezen, internetten, bier drinken, soep eten, van de campari genieten en uit eten gaan. Denk dat ik maar vroeg naar bed ga.

Zaterdag 10 juni 2017
Bewolkt en benauwd, heel flauw zonnetje. Geen zuchtje wind.
Gisteravond duurde het zolang voor de rekening kwam dat ik weggegaan ben zonder te betalen. Vanmorgen eerst maar mijn broodje ophalen en afrekenen.
Zelfde bediening als gisteravond die echter geen brood voor me had. Was ze vergeten te noteren gisterochtend. Over de openstaande rekening werd niet gesproken. Wel een espresso gedronken.
Wifi was ineens weg. Signaal te zwak. Met Wifi-versterker opgelost. Weer een verslag van Tom en Marianne op de mail. Elke keer weer een plezier om die te lezen.
Vandaag de vrouwenfinale van Roland-Garros. Vlak voor 15.00 uur tv aangezet, niets! Spanning weer te hoog. Om 15.30 uur gecontroleerd en de spanning en laadstroom ok. Snel tv aan en genoten van de wedstrijd.
Na de wedstrijd de grillpan schoon gemaakt. Viel niet mee; erg verroest, van binnen en van buiten.
Maar wel gelukt en de bieflapjes gegrild met kruiden en knoflook. Met brood van gisteren een lekkere maaltijd.

Zondag 11 juni 2017
Blauw en volop zon. Gaat een warme dag worden, maar ook een leuke. Eugénie en Wim, op vakantie hier in de buurt, komen op bezoek. We kennen elkaar al 46 jaar maar zien elkaar te weinig. Ik heb vroeger met Eugénie samen gewerkt bij Sporthuis Centrum. Ze zagen er echt goed uit en we hebben heel gezellig gepraat over onze jonge jaren. Veel te vroeg zijn ze weggegaan. Ik vind het opmerkelijk dat ondanks dat wij elkaar een paar jaar niet gezien hebben, daar niets van te merken is. Soms lijkt het dat de gesprekken van gisteren gewoon verder gaan.
Als herinnering lieten ze verse grote dunne koeken achter, gemaakt van pizzadeeg. Lekker bij de borrel.
Daarna naar de heren finale gekeken. Maar helaas het einde niet meegemaakt. Juist, te hoge spanning en laadstroom.

Maandag 12 juni 2017
Blauw en al vroeg warm. Geen zuchtje wind. Gaat weer een luie dag worden.
In de namiddag werd ik gebeld; ga je mee uit eten? Om 18.30 uur werd ik opgehaald en heb ik met Eugénie en Wim aan de boulevard van San Giovanni genoten van lekkere gegrilde gamba’s.
Gelukkig was het ’s avonds afgekoeld en heb ik thuis nog even buiten gezeten. Wat een gewone dag was, werd een heel bijzondere. Nogmaals bedankt jongens, het was héél erg gezellig.

Dinsdag 13 juni 2017
Blauw en warm. Gaat vandaag 30˚C. worden en geen wind. Vannacht is het gras gesproeid met insectenverdelger om die verdomd vervelende mugjes om zeep te helpen.

De hobby van de campinghouder is het onderhouden van het gras. Helaas heeft hij veel gras en doet hij dat met een oude en zeer luidruchtige motormaaier. En anders met zo’n kantenmaaier, zo’n ding waar een draad aan ronddraait.
Deze is antiek, de eerste uitvoering met een grote stinkende lawaaiige benzine motor.
Aan dat lawaai iedere dag begin ik me behoorlijk te ergeren.
Verder gebeurt er weinig; te warm om iets te doen. Om 16.00 uur was het 31˚C.
Gegeten in het restaurant, er is meer keus maar bijna geen gasten. De rekening kwam na dertig seconden! Mugjes zijn allemaal om zeep geholpen.

Woensdag 14 juni 2017
Om 04.00 uur was het nog 20˚C. en had ik pijn in mijn heup en knallende koppijn. Om 10.00 uur was het al 26˚C. en ging het goed met mijn heup maar nog steeds koppijn. Eerst pijnstillers zoeken en dan koffie maken.
Er zijn veel campers vertrokken; het grote grasveld is bijna leeg. Maar voor 11.00 uur waren er alweer nieuwkomers.
Om 13.00 uur 31˚C. en een héél klein windje.
Om 17.00 uur met de scooter naar het strand gegaan en daar een uurtje op een terras gezeten. Sardijns bier is goed te drinken.
Om 19.00 uur kwamen Eugénie en Wim naar de camping en hebben we weer gezellig en goed met z’n drieën gegeten. Twee personen gegrilde vis en voor Wim een mooie coteletta al funghi. Uiteraard Tiramisu toe voor Wim en mij.

Donderdag 15 juni 2017
Eentonig, maar het is weer blauw en al vroeg warm. Ook vandaag weer veel campers vertrokken. Iedereen die gisteren is aangekomen en nog meer.
Buren zijn druk aan het opruimen. Gaan binnenkort weg, maar vanmiddag naar het strand. Ik heb een ommetje met mijn scooter gemaakt. Eerst naar Posada voor het postkantoor want er moesten ansichtkaarten gepost worden. Nee, verwacht nu geen kaart van mij; ik doe dat voor Eugénie en Wim. Postkantoor ligt hoog in het dorp aan een mooie asfaltweg. Gelijk een paar van die briefjes met 50 erop meegenomen. Zijn soms wel handig. Dezelfde weg terug kan niet: éénrichtingsverkeer. Een keiweg bleef over, behoorlijk stijl naar beneden. Gelukkig was er wel een spoor van gladde stoeptegels.
Boodschappen gedaan. Weer lekkere panchetta gekocht. En Campari want gisteren was er toch een kleine paniek. De laatste druppels Campari opgedronken. Na de boodschappen naar het strand van San Giovanni en daar op een terras genoten van een biertje. Een leuk flesje, 66 cc.
Om 18.30 uur weer thuis en de buren gaan bijna weg. Hebben vanavond de boot nog. Ook zij klagen dat de kleine mugjes weer terug zijn.
Voor de laatste keer in het restaurant gegeten. Toch jammer dat zij zo laat met een uitgebreidere kaart kwamen.

Het was gezellig elkaar weer te ontmoeten. Dankjewel voor het posten van de kaarten en tot ziens

Wim en Eugénie 2017-06-15 22:07:30

Mooie praatjes en plaatjes Rien !