Voorjaar 2019

Duitsland, Homburg

Na een rustige nacht (om 20.00 uur naar bed gegaan) de volgende ochtend wakker van de wekker.
09.00 uur. Wie zet nou zo vroeg de wekker?
Met tegenzin opgestaan, gedoucht en aangekleed.
De paar campers die er vannacht waren zijn al vertrekken.
Om 09.45 uur op pad gegaan met blauwe lucht en al snel een warme bakker gevonden. Verse broodjes, een appeltaartpunt en een grote koffie.
De dag begint goed. Na tien minuten een tankstation met gas. Vooruit de gastank maar eens vullen. 48 Liter kon er in en ik kan nu de rest van de vakantie vooruit.
Er stond een heel groot bord:
HEUTE
AUTOGAZ 0,619 €
Daarna alleen maar stations met gas voor 0.579 € tegen gekomen.
Braaf de beide navigaties gevolgd die het bijna altijd eens waren.
En ineens stond ik boven op de oever naar de Moezel te kijken. Leuk, hier was mijn campertje nog nooit geweest. Een stukje de Moezel gevolgd (veel camperplaatsen, maar druk, druk) en toen weer naar het zuiden.
Met tegenzin ging mijn campertje weer op weg, weer een berg op. Hij wilde duidelijk vandaag hier blijven.
Nu op weg naar Idar Oberstein, je weet wel waar die halfedelstenen gevonden en verwerkt worden. Veel klimwerk en nog veel meer bochten.
Eerst maar even diesel tanken en koffie meenemen. Hebben ze geen broodje worst! De machine staat uit! Nooit meer Aral tanken. Te vroeg om te rusten dus verder naar het zuiden.
Om drie uur in Homburg en ik had er genoeg van. Er zijn vier camperplekken bij het zwembad. Niet veel, toch maar proberen. Laat er toch nog een plekje vrij zijn. Pootjes uit, schotel omhoog en precies op tijd voor de finale tennis. Alleen de eerste twee punten gemist.
Ik stond nog maar net of er kwam een grote Concorde langs. Die was dus net te laat en staat op het auto parkeerterrein en neemt vijf plekken in beslag.
Het was vandaag tot een uur of twee blauw. Toen werd het bewolkt, maar de temperatuur blijft goed. Het is acht uur geweest. Voetballen kijken en dan snel slapen.
Hier kun je zien waar ik sta:

Hopelijk sta je niet in de buurt van München. We zagen op het nieuws hagelstenen zo groot als golfballen. Zoek het mooie weer maar op.

Tom & Hanneke 2019-06-11 20:53:53

Hallo Rien , wellicht is richting Zuid frankrijk ook een optie voor je. Wij zitten nu in de buurt van Narbonne aan de kust met tot nu toe steeds mooi weer. De vooruitzichten zijn perfect voor de komende week. Helaas moeten we Zondag weer retour. We rijden wel via een omweg. We doen Oradour sur Grane aan . Nog een mooie reis. Groeten wim en tony